A Filmszemle mindig kelt némi mozizási kedvet, ami legfőképp a Szemlén csapódik le, ez most is így volt, az országos 102 523 néző nem túl fényes eredmény, a 136 milliós összbevétel felét az Avatar produkálta. S noha a Filmszemle hetében általában nem lövik el a legnagyobb patronjaikat a forgalmazók, a Kilenc, de akár a Kapitalizmus: szeretem időzítése is inkább azt jelzi, a fent említett, a moziba járást pozitívan érintő effektusra építettek az illetékesek.
A Kilenc 7321 nézővel indított, 22 kópiával, ha úgy nézem, bukott a film, hisz Penélope Cruz, Nicole Kidman és tsai, plusz a musicalitás ellenére sem tudott tízezer fölé kerülni - ha úgy nézem, rendben van a kezdés, hisz mégiscsak egy művészfilmes ihletettségű, nem szabályos narratív szerkezetű, rétegfilmesebbnek tekinthető szórakoztató filmről van szó. A vízválasztó sokkal inkább a következő hét volt, amely a maga 3788 nézőjével, 47%-os visszaesésével lefelé fordította a hüvelykujjat.
A Kapitalizmus: szeretem eredménye a maga ezres nézőszámával viszont mérlegelés nélkül elég jónak mondható - ma ennyien kaphatóak egy nyomokban valóságelemeket tartalmazó, a köztudatban "dokumentumfilm"-ként pislákoló Moore-féle alkotásra.
A Szemle-héten az Egyszerűen bonyolult átlépte a 200 ezres határt, a Sherlock Holmes pedig elérte a küszöbét, és a következő héten át is lépte. Amely hét már jóval sikeresebb volt (57%-os bevételnövekedéssel), megugrott rendesen a premierek száma, és hát Valentin-nap is beköszöntött, amely a magyar romantikus kasszasikerek kirajzásának éves rendes időpontja. Bár az idén késnek a szerelmet valamilyen szókapcsolatban címükben viselő filmjeink, mégpedig azért, mert akadt egy külföldi kihívójuk, a Valentin nap (elkélt volna egy helyesírási szótár a marketingosztályon), a 2010-es Egyszerűen szerelem.
Számos magyar Szemle-film is megpróbált ráülni a lecsendesülő Szemle-hullámra, Jancsó Miklós új filmje, az Oda az igazság! vagy a Köntörfalak nézettségéről azonban nincs adat, utóbbiról egy budapesti nézettségi adat látott napvilágot: 2300, amely ha igaz, egy leheletnyit kevésnek tűnik mindazzal a hátszéllel, amit a díjak, Szemle-nyűzsgés jelentett, de. Egyrészt a filmet potenicális közönségének egy része megnézte a vetítéseken. Kettő, a magyar film és közönség össztehetetlenségi ereje (azaz az a tény, hogy a magyar filmre a magyar néző - nem alap nélkül - bizony félve, bátortalanul, avagy egyáltalán nem ül be), jelentős. Ezért itt is kéne várni legalább egy hetet a trend meghatározásával, amikor már a suttogó zuhanyhiradóban terjedő pletykák morzejelei is befolyásolják az eredményeket.
A héten a Best Hollywood forgalmazásában "bemutatott" Az áruló szív 93 nézőt és 86 450 nézőt hozott a konyhára, hát nem tudom, valamit át kéne gondolni a cégnél. Nincs adat a Mások vagyunk-ról, a maradék három film azonban felkerült az országos top10-be: a Toy Story 2. térhatásított verziója bizony 5. lett 4808 nézővel, 7 milliós bevétellel, a Valentin-naphoz áttételesen kapcsolódó Farkasember Benicio Del Toróval pedig 3., 25 milliót hozva 21 393 nézővel.
Csak 2. az Avatar, amely bevétele története során először esett két számjegyűt, így is 1,3 milliárdnál, 932 ezer felett jár, és minden bizonnyal 3-4 hét múlva eléri az egymilliós nézőszámot. A Valentin nap előzte persze meg, 75 892-es nézőszáma valaha kiemelkedő eredmény volt, az Avatar bűvöletében ez persze módosul, ám tény, sikerült lenyomnia a lista éléről a Cameron-filmet 9 hét után.
Amerikában is megtörtént a trónfosztás, már a múlt héten, a Dear John című háborús-katonás film Channing Tatummal az élen lenyomta az Avatart, most pedig egyenesen hárman utasították maguk mögé a filmet élükön a Valentin nappal (56,4 milliós eredménnyel), A Farkasemberrel, és egy sztárokkal kitapétázott fantasyval.
(forrás: box office mojo, filmforgalmazók országos adatai)