A trilógia egyes részei külön-külön, október 23-án és 28-án pedig egyben is megtekinthetőek!

Utóbbi két „maratoni” estén, a második szünetben minden néző a vendég egy szendvicsre és frissítőre.

Művészeti vezető: Schilling Árpád
Producer: Gulyás Márton
Produkciós vezető: Ságodi Ildikó


Program:

I. rész
- jp.co.de
magyarországi bemutató
film

A trilógia első rész a tizennyolc éves fiú, Gát Balázs álomszerű utazása/felnőtté válási kísérlete.

Balázs elhagyja családját, hogy önálló életet kezdjen, de nehezen szabadul a családi és a nemzeti kötelékektől. Egy idegen nagyvárosban 12 önkéntest gyűjt össze, hogy kirobbantsa saját forradalmát. A célja egyszerű: a szabadság megtapasztalása. Az alkotók a történetet egész-estés kísérleti filmként dolgozzák fel – a film bemutatója Prágában volt egy installáció részeként, a Prágai Quadriennálé INTERSECTION programjában, 2011 júniusában.

Részlet a filmből:

 

II. rész
- Hálátlan dögök
budapesti premier
kortárs opera

A második részben a családfő, a 45 éves gyermekpszichiáter, Gát Gyula története bontakozik ki kamaraopera formájában. Az orvos szakterülete a családon belüli erőszak, a gyermekeken elkövetett szexuális abúzus.

Egy nap új pácienst hoznak a klinikára, a hétszeres gyermekeken elkövetett nemi erőszakkal és gyilkossággal vádolt Ádámot. A doktor orvosszakértői pozícióját hamarosan megkérdőjelezi kettejük beszélgetése: a páciens fokozatosan átveszi az irányítást. Szürreális folyamat veszi kezdetét, melyben a doktornak szakmai mulasztásairól és családjának széthullásáról is számot kell adnia – önmagának. Az opera júliusi müncheni ősbemutatója után Budapesten először a trilógia részeként látható.

 

III. rész
- A papnő
premier

A trilógia záródarabja az anya, Gát Lilla története. Az egykoron ünnepelt fővárosi színésznő jelenleg egy Budapesttől távoli magyar falu elkötelezett drámapedagógusaként dolgozik. Környezete idegenkedve figyeli sajátos pedagógiai módszereit. Vállalkozása kudarcba fullad: előbb tanártársai, később a falu lakói, majd diákjai, végül saját fia fordul ellene, így el kell hagynia a falut, vissza kell utaznia a fővárosba.

A színházi előadás résztvevőit, 20 diákot, a sepsiszentgyörgyi Osonó Színházműhely bevonásával romániai magyar diákszínjátszó csoportok körében meghirdetett program során választották ki, az előadást pedig innovatív színház-pedagógiai eszközök alkalmazásával hozzák létre.

 

Bővebb információ a Krétakör oldalán, és ITT.