A május 29-én este hétkor kerül sor Kostil Danila Kulo City című filmjének vetítésére a Műcsarnokban. A premiervetítést követően június 10-én nyílik a NextArt Galériában a film készítése során keletkezett műalkotásokat bemutató kiállítás.
A Stark Attila azonos című könyve nyomán készült film folyamatos vetítése mellett megpróbálják felidézni a forgatási helyszín hangulatát: a film alatt készült festmény, fotók, sablonok, videók bemutatásával Kulo Cityvé alakítják a kortárs művészeti galéria white cube-ját. A kiállítás alatt egyedülálló lehetőség nyílik a könyv és a dvd-film együttes megvásárlására.
"Budapest nagyon koszos hely. Két fele van, Buda és Pest, az egyik részen gazdagabbak laknak, ez nem olyan koszos, a másik szaros, hugyos. Az utcák olyan vályúszerűek, és lehet szélesek, de fa szinte sehol, és sötét, mint egy koszos vályú..." - indul a könyv és az abból készült film.
A Kulo City az eredetileg utcaművészként tevékenykedő Stark Attila diplomamunkája volt a MOME-n, ami 2007-ben könyv formátumban is megjelent (Stark Attila: Kulo City, Roham Kiadó 2007). Kulo City a bulik, a lelkesültség, és a letargia ezredfordulós Budapestjének lenyomata, mely egyszerre nemzeti, vicces, ironikus, szemtelen, laza; mégis megrázó.
A film három szintet mutat be: a létező várost, mindannyiunk életterét, mely a főhős számára Kulo Cityvé alakul át. A valódi utcák valódi falfirkái, melyek a főszereplő világának kézzelfogható kivetüléseként a vásznon életre kelnek, egy a két világ közötti köztes szintet jelenítenek meg. A különböző technikák alkalmazása egymásba olvasztja a rajzolt és a filmre vett világot, melynek képei egymásba kapcsolódó vizuális folyamként jelennek meg.
A NextArt Galéria új médiumok felé nyitásának következő lépése Kostil Danila vizuális elképzeléseinek bemutatása. A rendező a Kolin Kollektíva néven működő alkotóműhely egyik alapítója, amely évek óta közösen valósítja meg művészeti termékeit: ezúttal a Kulo City film változatát.
Stáb:
Írta: Kiss Kovács Tímea
Operatőr: Garai Gábor
Art director: Kiss Heni, Stark Attila, Kostil Danila
Vágó: Polgári Márton
Producer: Ausztrics Andrea
Co-producer: Fekete Xénia
Executive producer: Wizner Balázs
Rendező: Kostil Danila
Még több magazin
magazin
Billy Brown öt év után szabadul a börtönből. Nyílnak a vaskapuk, a tág totálban látjuk Billy alakját, a téli nyomasztó tájba nem illő vékony…
továbbmagazin
A 2024-es Inkubátor Program pitchfórumát november 15-én pénteken tartják, a döntősöket bemutató cikksorozatunk végére értünk. Sok sikert kívánunk az…
továbbFriss
Todd Haynes lesz a zsűrielnök Berlinben
Turai Balázs poszt-gender influenszerekről szóló filmtervét díjazták
Gothár Péter kultfilmjével folytatódik a Filmrendezők klubja
Az évszakok ritmusára kibomló házassági történet forog Kurta Niké és Orbán Levente főszereplésével
Már lehet nevezni a 2025-ös Zsigmond Vilmos filmfesztiválra
A Cirko Film a kultúra kiemelkedő formálójaként kapott elismerést
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié