A filmes újságírókat összefogó, 1930-ban alapított szervezetnek mintegy félszáz tagállama és 400 újságíró tagja van, céljuk a szakmai érdekvédelem mellett a filmkultúra támogatása és az eredeti, új utakat kereső filmek elismertetése. A FIPRESCI a világ legjelentősebb filmfesztiváljain, így többek között Cannes-ban, Berlinben és Velencében ad ki díjakat. Az elmúlt évtizedekben számos magyar filmet ismertek el a filmkritikusok díjával, amely nem jár pénzjutalommal, de nagy a szakmai presztízse.
1999 óta az év legjobb filmjét FIPRESCI-Nagydíjjal tüntetik ki (2011-ben a Grand Prix-vel Terrence Malick művét, Az élet fáját díjazták), az Európai Filmdíj gálaestjén pedig minden évben átadják a kritikusok által a legjobbnak tartott európai elsőfilmnek járó Discovery-díjat (2002-ben Pálfi György Hukkléját tüntették ki). A FIPRESCI Undercurrents néven online magazint is működtet. Kárpáti György, a FIPRESCI márciusban megválasztott magyar alelnöke szerint az elnökség egyöntetű bizalmát élvezte a jelentkezés. Az egyhangú döntés egyszerre a fesztivál magas színvonalú munkájának elismerése, valamint a magyar filmszakma iránti bizalom töretlen jele.


Bíró Tibor fesztiváligazgató hangsúlyozta: a Jameson CineFest az egyetlen magyarországi filmfesztivál, ahol FIPRESCI-zsűri fogja értékelni a versenyfilmeket. Fontos és régi cél valósult meg ezzel: a nemzetközi ökumenikus zsűrivel együtt, amely 2011-ben kezdte el munkáját Miskolcon, a két legjelentősebb, a nagy fesztiválokon régóta jelenlévő szakzsűri első alkalommal lesz egyszerre jelen magyarországi filmfesztiválon. Ez lényegében annyit jelent, hogy a JCF a világ legfontosabb filmes rendezvényei közé került.
Báron György filmkritikus, a MÚOSZ filmkritikusi szakosztályának elnöke, azaz a FIPRESCI hazai tagozatának vezetője szerint a JCF újabb jelentős lépést tett afelé, hogy nemcsak az ország, hanem a közép-európai régió egyik meghatározó nemzetközi filmes rendezvénye legyen.