Az első Rotterdami Nemzetközi Építészeti Biennálét a 'Mobility: a room with a view' témájában indították el. A rendezvény kilenc nagyváros kilenc egyetemének (Bejrút, Budapest, Hong Kong, Dzsakarta, Los Angeles, Mexico City, Peking, Tokió, Wuppertal) féléves kutatási anyagát prezentálja az auto-mobility témakörben, melynek magyar részét a BME Urbanisztika Tanszékének építész hallgatói készítettek. Ennek a tervekből, modellekből, plakátokból, animációs filmből álló csomagnak a része a Mobility című rövidfilm is.

A résztvevő egyetemek egy, az országra jellemző autót állítottak ki forgó pódiumra, előttük pedig panorámavászonra vetítik az egyetemek által készített filmet végtelenítve, miközben az autóban szól a film zenéje. A teremben találhatók mindemellett tervek, makettek, plakátok és installáciok is, amiket szintén a kutatást végző egyetem diákjai állítottak össze. A magyar egy Ladát állított ki a pódiumra, és a Mobiltyt a vászonra, amivel haza is hozták a Biennálé fődíját az Inspiráció kategóriában.

Irimiás Balázs építészhallgató és Gulyás Tibor független filmes filmje egy szó szerint értelmezett, ugyanakkor erősen szubjektív metszet Budapest felszíni és felszín alatti tereiről. Egy őrült száguldás, mely minden izgalmas vagy kevésbé izgalmas térben megtorpan, lelassul, majd továbbszáguld. A rohanás a Kultiplextől, a Trafón, Rákosrendezán, a Hősök terén és a Műcsarnokon át az Erzsébet-téri Gödörig és a Rudas Fürdőig tucatnyi helyszínt érint. A feszültségkeltő, irreális vágóasztali logikával egymásutaniságba rendezett képek láttán sokan mégis azt kérdezik, tényleg egyenesvonalban haladtunk a forgatás alatt?

A művet a rotterdami kiállításon még bárki megtekintheti 2003 május 7-től július 7-ig. Októbertől pedig itthon egy nagy szabású megnyitó után az Építészhónap keretében a teljes kiállítási anyagot láthatnak az érdeklődők.