Március 8-ától látható a mozikban Sándor Pál legújabb filmje, a Vándorszínészek, olvasóink viszont már a premier előtt láthatják a cirkuszi társulat kalandjait.
Sándor Pál új filmje egy vándorszínész-társulat izgalmas, kalandos életét követi nyomon. A kollektíva egyik előadása verekedésbe fullad, amelyből egy fiatal katona is kiveszi a részét. Miután a fiú bujdosni kényszerül, a társulat befogadja, és együtt zötyögnek faluról falura, Pest felé. Az átmenetileg magát biztonságban érző fiú nem sejti, hogy a színpadon kívül is sok izgalom vár rá, akasztás, csábítás, párbaj vagy szerelem... A főszerepben Martinovics Dorina, Mohai Tamás, Gáspár Sándor, Hegedűs D. Géza, Rudolf Péter, Nagy-Kálózy Eszter, ifj. Vidnyánszky Attila, Kovács Krisztián, Végh Péter, Gonzales Jázminés Gerő Botond látható.
Az alábbi kérdésre helyesen válaszolók között a Big Bang Media jóvoltából öt páros belépőt sorsolunk ki a film március 5-én, hétfőn, 19:00 órakor a Lurdy Moziban rendezett, premier előtti vetítésére:
Melyik klubot menedzselte Minarik Ede (Garas Dezső) Sándor Pál klasszikus filmjében, a Régi idők focijában?
A válaszokat a filmhu@forum.film.hucímre várjuk március 4., vasárnap éjfélig, a levél tárgya 'Vándorszínészek játék' legyen. A győzteseket másnap délelőtt e-mailben értesítjük.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.