Greta Gerwig filmjében Margot Robbie és Ryan Gosling alakítják az elevenként is műanyag Barbie-t és Kent, ezzel is fricskát adva a szőke nő és a szépfiú karaktereinek, amelyekkel karrierjük javát töltötték. A rendező hatalmas lelkesedéssel vetette bele magát rózsaszín fröccsöntött világba, hogy humorával a feje tetejére állítsa azt: itt szinte minden férfit Kennek, minden nőt Barbie-nak hívnak, akiknek a sarka sosem érinti a földet – legalábbis egy ideig.

Nem csoda hát, ha a klasszikus hollywoodi zenés mozik nagy hatással voltak az alkotókra. A rendező a Letterboxd újságírójával beszélgetett arról a közel harminc filmről, amelyek nyomát felfedezhetjük a héten mozikba kerülő alkotásban. Az 1939-es, Judy Garland főszereplésével készült Óz, a csodák csodájának festett hátterei és az 1964-es Cherbourgi esernyők is nagy hatással volt rá. Gerwig egyik kedvence Gene Kelly, így az Ének az esőben és az Egy amerikai Párizsban is inspirációul szolgált számára, de szóba került az All that jazz című klasszikus musical, a Truman Show és több Kerry Grant film is.

 

A rendező Michel Powell és a magyar származású Emeric Pressburger (Pressburger Imre) legendás párosának munkáira is kitért, amelyek egyszerre viselik magukon a színház és a mozgókép jellegzetességeit. Megemlíti a Diadalmas szerelem (The Matter of Life and Death, 1946) monumentális díszleteit, példának hozza fel a jelenetet, amikor a szereplők a mennyből egy hatalmas kerek lukon tekintenek le a földre, és lenyűgözőnek tartja látványt, amelyben a perspektívikusan szűkülő lépcső egy festett háttérben tűnik el. Gerwig szintén inspirálónak találta azt a gag-et, amikor a szereplők hirtelen “lefagynak” pingpongozás közben, a labda pedig egy drótra feszítve lebeg a levegőben, vagy azt a jelenetet, amelyben a szereplő arcán folyamatosan változtatták a világítást.

Ha Pressburgerről van szó, kihagyhatatlan a Piros cipellők (Red Shoes, 1948). Ezt Gerwig is így érezte, olyannyira, hogy egy jelenetet szinte egy az egyben át is emelt a a filmjébe: ezt akkor láthatjuk, amikor Barbie egy hosszú lépcsőn keresztül sétál fel a házhoz. Illetve Ken macskaszem formájú szemüvege is a Piros cipellőkből származik, Anton Walbrook viselt hasonlót benne.

​​„Mindig is úgy gondoltam, hogy a Mattel egy kicsit Jacques Tati világában létezik” - mesélte Gerwig, kiemelve a Playtime című film képi világát, amelynek operatőre a Franciaországben élő, magyar Badal János volt.

A Barbie július 20-tól láthatól a magyar mozikban.