Boszorkányüldözés és Godard-sztori házastársi szemszögből
Március 1-én negyedik alkalommal indult útjára a Scope100 online filmfesztivál. Az itthon a magyarhangya szervezésében zajló mustra az idén öt friss, európai filmet mutat be egy száz fős, zártkörű közönségnek, akik zsűriként is működnek: a rendelkezésükre álló egy hónap alatt ők választják ki a szerintük legjobb alkotást, melyet a magyarhangya elhoz a hazai mozikba.
A fesztivál 2018-ban egyszerre hét európai országban zajlik. Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Litvánia, Norvégia, Portugália és Svédország is bemutatja saját zsűrijének / közönségének az egyébként országonként változó válogatását.
A hazai Scope100 versenyzői az Ava című, francia romantikus dráma, az egy újkori boszorkányüldözést bemutató I Am Not a Witch, a Redoubtable című, Jean-Luc Godard felesége, Anne Wiazemsky életrajzán alapuló mozi, a grúz-észt Scary Mother, valamint a párizsi Operaház kollektívájáról szóló dokumentumfilm, a The Paris Opera került. A program március 31-én zárul, a zsűritagok szavazással választják ki a szerintük legjobb, és a hazai forgalmazási körülmények között legesélyesebb művet, melyet a magyarhangya 2018 nyarán a hazai mozikban is bemutat. A Scope100 a Creative Europe es a Francia Intézet támogatásával valósulhat meg.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.