Újabb előzetes érkezett A helység kalapácsa című filmhez
Pindroch Csaba az ég felé fordulva üvölti el magát A helység kalapácsa című Petőfi-adaptációhoz készített legújabb előzetesben. Dombrovszky Linda, a film rendezője a western műfajába magyaros elemeket keverve modernizálta az elbeszélő költemény közegét, de a dialógusokban hű maradt az eredeti műhöz.
Petőfi hőskölteménye egészen újszerű köntösben kel életre, egy western-musical formájában. A verseket Ferenczi György zenésítette meg, ezzel az alkotók még jobban ki akarták hangsúlyozni a szöveg paródia-jellegét. Ahogy a film rendezője, Dombrovszky korábban fogalmazott, formailag „izgalmassá és fogyaszthatóvá” akarták tenni a történetet, de feltűnnek benne az örök emberi érzések, mint a szerelem, gyűlölet vagy a bosszú, emellett pedig a film a jelen problémákat is feszegetni kívánja. A rendező szerint az eposz aktualitása elrejtve ugyan, de egy-két sorban megjelenik a szövegben.
A helység kalapácsa Szélestenyerű Fejenagya, a helyi kovács, azaz „a helység kalapácsa” szerepében Pindroch Csabát láthatjuk, Erzsók asszonyt, a „szemérmetes” kocsmatulajdonost Györgyi Anna alakítja, helybeli „lágyszivü” kántorként Cserna Antal nevettet meg, Szervét Tibor Harangláb, a „fondor lelkületű egyházfi” bőrébe bújik, rajtuk kívül pedig feltűnik a filmben Hunyadkürti István és Gubás Gabi is. A film operatőre Hartung Dávid, vágója Pap Levente.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.