Zukor Adolf
A hónap közepén Budapest mellett Komáromban zajlottak még nagy Jókai-ünnepségek, ám a határon ekkor csak körülményesen lehetett átjutni. A híradó képkockáin a trianoni határátkelő látható, ami akkor még egészen friss jelenség volt. A kanadai Armstrong kapitánynak az volt a célja, hogy minél több határon átkeljen, a lehető legtöbb országba és városba eljusson és a lehető legtöbb kilométert tegye saját építésű Ford túrakocsijába. Az amerikai automobilklub még 1919-ben írta ki hét évre szóló versenyét, amelynek finise vészesen közelgett már 1925-ben, amikor váratlanul megjelent Budapesten a hatalmas jármű. A megbízhatósági verseny fődíja 25 ezer dollár volt. A 34 éves pilóta, aki korábban már részt vett egy másfél éves déli-sarki expedícióban is, Budapesten a Ford képviseletéhez is elgurult különleges kocsijával.
A száz évvel ezelőtti Katolikus bálon készült filmriport két érdekes arcot is megőrzött az utókornak. Mindketten a bál rendezői voltak, életútjuk azonban meglehetősen ellentétes irányba fordult. Dr. Lassner Zoltán első világháborús frontharcos, majd a belügyminisztérium főosztályvezetője volt, akiből a nyilasok alatt Budapest rendőrfőkapitánya és légoltalmi parancsnoka lett, ezért később Nyugatra szökött. A mellette álló, táncban megizzadt úr, Dr. Joannovich Emil negyedszázaddal később a budapesti ügyvédi kamara elnökeként lett ismert, de felmerült két egyházi koncepciós per, a Mindszenty- és a Grősz-per kapcsán is, ahol a fővádlottak védelmét látta el. Megszállott Krúdy-rajongóként sikerült megmentenie az enyészettől a nagy író kiadatlan kisregényfüzérét, amely „Flóták és lugasok” címmel többek között Rezeda Kázmér egy öregkori kalandjával ajándékozta meg az irodalomtörténetet.
Bővebben a sorozatról a Filmarchívum oldalán lehet olvasni.