Ahogy már mi is beszámoltunk róla, Hajdu Szabolcs új filmje, a Bibliotheque Pascal forgatása már zajlik egy ideje. Mivel a főszereplő Mona, akit ismét a rendező felesége, Török-Illyés Orsolya alakít, álomvilága különleges látványt kíván, ezért a képeknek és a helyszíneknek is tökéletesnek kell lenniük.  A kelet-európai mágikus realista történet sok helyszínen játszódik: a marosvásárhelyi forgatás után volt egy egyhetes etap Konstanzában, aztán megint Erdély következett. A sodródó nő történetének következő forgatási állomásai: Budapest, Németország, London, s végül megint egy kis Erdély. Ez a szétaprózott munkaszerkezet adja az egész gyártás szépségét és nehézségét, ugyanakkor Kovács Gábor elismerően nyilatkozott a már megtekintett muszterek különleges képi világáról. Az Angelusz Ivánnal (Katapultfilm) és Hámori Andrással (H2O Motion Pictures) közösen produkált film remélhetőleg a 2009-es, negyvenedik jubileumi Filmszemlére készül el.

Hajdu Szabolcs lányát instruálja a Bibliotheque Pascal forgatásán

Köves Krisztián Károly filmje, a Werk is a Filmpartnersnél forog, angol nyelven, javarészt magánpénzből. A forgatás várhatóan augusztusban, nem a helyszínválasztás tűnik kardinális kérdésnek, hiszen a klasszikus kamarahorror cselekménye 90%-ban egy pincében játszódik. A casting zajlik, remélhetóleg nyugat-európai vagy amerikai színészek is szerepet kapnak majd a filmben.

Az új Vranik Roland-filmről, az Adásról, melyben koprodukciós partner  a Laokoon Film,  még kevés a konkrét információ: a szeptemberben elinduló forgatás egyik helyszínére továbbra is Konstanza az esélyes. A negatív utópiában a színészi játék és a helyszín kiemelten fontos, a Vranik-Pohárnok rendező-operatőr páros a lehető legjobb megoldást keresi. A szereposztás még titok, a cél a következő Filmszemle.

Látványterv a Werk című filmhez

Kovács Gábor beszélt a legjobban álló projektjükről: Forgács Péter Hunky blues című dokumentumfilmje az 1945-ig Amerikába emigrált magyarok sorsát, életét mutatja be. Az átlagos magyar dokumentumfilmek költségvetésénél magasabb apanázst a TV2, az MKB Bank, az MMKA és a Filmpartners adta össze, jelenleg a vágás zajlik. A Hunky blues hivatalos bemutatója valószínűleg a Filmszemlére esik majd, de a New York-ban és Washingtonban is vetítik majd a 2009-es magyar év keretében.

A többi terv más-más szinten várja a beteljesülést: a Kalandorokkal nagy sikert aratott Paczolay Béla egy pornósztár életét feldolgozó projekten dolgozik a Filmpartnersszel. Bergendy Péter, az Állítsátok meg Terézanyut! rendezője is új forgatókönyvön dolgozik, ezúttal a doni tragédiáról készítene filmet. A 38. Magyar Filmszemlén az Együtt című kisfilmmel rendezői különdíjat nyert Nagy Dénes a kisfilmben is bemutatott történet kibontására készül: egy kelet-európai fiú németországi vergődését tálalná a nézőknek egy nagyjátékfilm formájában.  Békés Pál Chicago című novelláját Török Ferenc vinné filmre, itt a magasabb költségvetés miatt még hátravan néhány finanszírozási kör.

Kovács Gábor beszámolt cannes-i tapasztalatairól is: a Delta koproducereként kiváló kapcsolat jött létre a Proton Cinemával  így további együttműködésük a jövőben is várható. A magyar film cannes-i jelenléte az idén markáns, méltó, színvonalas volt, aminek nyilván oka volt a Delta, az egyedüli kelet-európai film versenyprogramba kerülése is. Nagyon sokat segített, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztérium illetve a Filmunió is a kellő mértékben a rendezvény mellé állt, és mind a promóció, mind a rendezvények jól sikerültek. Ugyanakkor Kovács szerint furcsa, hogy Návai Anikó, az évi közel 20 millóval támogatott  Magyar Filmbizottság, a magyar film külföldi képviseletének képviselője, nem jelent meg a Delta vetítésén, hanem inkább az utána következő filmet (a Changelinget) választotta, nyilván Clint és Angelina 'kérésére.' "Mindenesetre Cannes most arra volt példa, hogy mennyivel hatékonyabban lehet pénzt elkölteni a magyar film érdekében!" - zárta okfejtését a producer.