Az idén tizenkét éves Duna Televízió indulása óta nagyon komolyan veszi a közszolgálatiság fogalmát, és néhány nap múlva az értékközvetítő tartalomhoz igazítják a csatorna küllemét – mondta Borsány András stratégiai igazgató. A feladat nagyon jelentős a televízió számára, mert 2002 óta a Duna Televíziót már a tengerentúlon is foghatják, így a nemzetközi médiapiacon is helyt kell állnia – nemcsak tartalmában. Éppen ezért tendert írtak ki a csatorna arculatának megtervezésére: a pályázóknak jellegzetesen magyar, a Duna Televízió hagyományait megőrző és mégis dinamikus tervvel kellett előállniuk, a csatornát jelképező jellegzetes hullámformával a középpontban. A vezetőség választása a brit Kemistry cégre esett, akik a BBC, a ZDF és a National Geographic számára is végeztek már hasonló munkákat. (Az új képi világ költségei nem publikusak – a legkedvezőbb ajánlatot választották, lapértesülések hatvan-hetven millióról beszélnek.)

A változás a műsorok főcímében, díszletében és a csatornaazonosító spotokban jelentkezik majd elsősorban. A Kemistry rögtönzött bemutatóján ízelőt adott a csatorna új arculatából: a csatorna kék-fehéren alapuló színvilágát a kékből kiindulva a lilán át a rózsaszín és a türkiz felé terjesztették ki – így kifejezve a csatorna személyiségének különböző hangulatait. A hullámmotívum érintetlen maradt, a logó is megmaradt a bal felső sarokban – csak erőteljesebb lett a képi megjelenítés.

A Duna Televízió zászlóshajóinak számító műsorai, a Híradó, az Indul a Nap, Kalendárium vagy a Heti Hírmondó nemcsak főcímükben, de stúdiódíszletükben is jelentősen megváltoznak: a Híradó főcímében a közhelyes földgömbről az időzónákra került a hangsúly, míg az Indul a nap fő motívuma egy napraforgó lett. A Duna Televízió megújulásában aktívan részt vesz a szintén újjászületendő website – a közönséggel való együttműködés fórumává szeretnék tenni a www.dunatv.hu- t. 

A külcsíny pörgését igyekszik felvenni a belbecs is – a műsorszerkezet dinamizálásra már is korábban voltak a törekvések. Ennek kiemelkedő példája lesz az uniós csatlakozást élőben közvetítő monstre valóságshow: április 30-án útjára indul az Európa hajó. Bécsből csurog vissza hazánk földjére a csatlakozást jelképező Balaton 1. hajó: Pozsonyban ünnepel május elsején, majd Esztergomon, Neszmélyen, Komáromon keresztül ér vissza Budapestre. A televízió műsorai a hajó gyomrában berendezett stúdióból fognak élőben jelentkezni – a parton folyamatosan követi őket egy közvetítőkocsi, miközben a budai székházban folyamatosan élő kapcsolat lesz Brüsszellel és a központi ceremónia színhelyéül választott Dublinnal egyaránt. Az Európa új arca címet viselő projekt a Duna Televízió történetének legnagyobb vállalkozása – anyagilag is (a műsor költsége harminc millió forint), és emberileg is (negyven fő fog dolgozni a hajón Gál Zoltán vezényletével.)