Egy tucanyi tiltakozó is felsorakozott az új Spielberg-film, a Terminal szerdai premierjén a vörös szönyeg mellett. Az antikapitalista aktivisták a filmet vetítő mozi elé egy kalózhajónak feldíszített autót állítottak. "Olyan rendezvénynek kellene lennie ennek a fesztiválnak, amely mindenki előtt egyformán nyitva áll, és nem pedig a gazdagságot és Hollywood hatalmát hirdető hivalkodó showműsornak", állítja a tiltakozás egyik szervezője. "További zavarkeltő akciókra lehet számítani, szeretnénk ugyanis, ha meghallanák a hangunkat", ígérte a szervező.
A tiltakozók kifogásolják a Velencei Filmfesztivál arculatának megváltozását, mely ebben az évben - a Cannes-i Filmfesztivállal versenybe szállva - nagyszámú hollywoodi sikerfilmet fogadott be.
Csütörtökön bombariadó is volt, ami miatt egy hajótaxi-kikötőt le kellett zárni, valódi bombának azonban nyomát sem lelték.
A filmesek közül a görög Nikos Panayotopoulos reményei már némileg elszálltak, miután egy athéni pizzafutárról szóló, filozófikus Delivery című filmjét a közönség kifütyülte, de Greg Araki egy homoszexuális szerelmi történetet feldolgozó, bizarr Mysterious Skin-je is felborzolta a kedélyeket és kiüldözött pár nézőt a vetítésekről. Ugyancsak csalódásként emlegetik a kritikusok Dylan Kidd PS című munkáját.
A pénteki sajtóvetítéseken két hollywoodi produkció szerepelt, Jonathan Demme Manchurian Candidate és Tony Scott Man On Fire című filmje. Demme, mikor filmje politikai tartalmáról kérdezték, elárulta, hogy aggodalommal figyeli az épp aktuális amerikai rendszer egyenlőtlenségeit, majd hozzátette, reméli ez a következő választás alkalmával jó irányba mozdul el. Egyébként filmje elkészítésénél inkább esztétikai szempontjai voltak, a politika szóba sem került a forgatás során. Demme olyan kiélezett politikai thrillert szeretett volna csinálni, mint A bárányok hallgatnak, és elsősorban a nézők érzelmeire kívánt hatni.
A két magyar vonatkozású alkotás még nem került műsorra a fesztiválon. Sem Peter Greenaway magyar koprodukcióban készült Tulse Luper bőröndjei 3. része, sem pedig Schilling Árpád Határontúl című kisfilmje, mely csak a fesztivál végén, szeptember 10-én kerül a velencei közönség elé.