magazin
A tökéletes kezdés (Kaliforniai álom) után Velence eddig ugyan mindennap tartogatott meglepetést, de azért a fő húzóerőnek számító versenyt…
továbbmagazin
Az idei CineFest talán minden eddiginél erősebb programot tartogat. A horror és sci-fi dominálta retrospektív vetítések és a Berlinben, Cannes-ban…
továbbmagazin
Évfordulók határozzák meg az előttünk álló hét televíziós műsorkínálatát, két pótolhatatlan klasszikust ültetve a képernyőre. A magyar, és a világ…
továbbmagazin
Saját, abszurdba hajló színházi élményei alapján írta és rendezi Hetedik alabárdos című filmjét Vékes Csaba, az Inkubátor program egyik díjazottja.…
továbbmagazin
A tegnapi napon Damien Chazelle a versenyprogramban is szereplő, Kaliforniai álom című musicaljével nyitott a 73. Velencei Filmfesztivál. Mindkét…
továbbmagazin
Ryan Gosling és Emma Stone elbűvölő musicaljével nyílik meg ma este a 73. velencei filmfesztivál, az egyik legrangosabb európai filmes esemény,…
továbbmagazin
Stílszerűen az a film nyitja a MaNDA „Terror és forradalom 1949-56" című tematikus DVD-sorozatát, ami az ‘50-es évek diktatúráját kibeszélő mozik…
továbbmagazin
Ezen a héten hivatalosan is beköszönt az ősz, a kertmozikból lassan visszatódulunk a zárt falak mögé, és a tévét is gyakrabban kapcsolgatjuk,…
továbbmagazin
Köbli Norbert Árulók című forgatókönyve nemrég kapott zöld lámpát megfilmesítésre az NMHH Médiatanácsától. Nem csak új projektjéről, hanem készülő…
továbbmagazin
Több mint tíz napon keresztül voltunk a 22. Szarajevói filmfesztivál vendégei: fiatal rendezők, színészek, forgatókönyvírók és újságírók sűrűjében…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié