magazin
Magyarországon forgatja új filmjét az Oscar és Golden Globe-díjas Ron Howard. A 61 éves rendező gyerekszínészként kezdte pályáját, de hamar…
továbbmagazin
Georg Höllering a Hortobágy (1936) című filmjével írta be nevét a magyar filmtörténetbe, majd Angliába emigrálva, mint mozitulajdonos és…
továbbmagazin
Már nem kell visszaszámolni, hivatalosan is megkezdődött a várva várt vakáció, indulnak a nyári táborok, a Balaton parti strandolások. Az idei hét…
továbbmagazin
Idén májusban négyszeresen örülhettünk a Saul fia sikerének, amelyből az egyik elismerést, a Vulcan-díjat, Zányi Tamásnak köszönheti a film. A…
továbbmagazin
Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…
továbbmagazin
Nemes Jeles László Saul fia című filmje már a hivatalos cannes-i díjátadó előtt két fontos elismerést kapott: a magyar filmnek ítélték a nemzetközi…
továbbmagazin
Piros műanyagszékek és négyszögletű ebédlőasztalok, üvegfal mögött sorakozó levesestálak, fehér tálcák és tipikus menza illat, bár ez utóbbit…
továbbmagazin
A fiatal filmes generáció kreativitására a videoklipek is felhívják a figyelmünket. Összeállításunkban nem csak a kortárs zenei paletta…
továbbmagazin
Végre itt van a tartós jó idő, talán túl jó is. Langyos nyári estéken tévét nézni sem rossz, mi most új orosz drámát, bájos szerelmi trilógiát és…
továbbmagazin
Clara Royer francia írónő, Nemes Jeles László Saul fia című Cannes-i Nagydíjas filmjének társ-forgatókönyvírója. Első regénye, a Csillag, két évvel…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié