magazin
Sok-sok adaptáció és friss dokumentumfilmek várják azokat, akik a héten a tévét választják. De lesz még életrajzi film, Oscar-díjas alkotás, és…
továbbmagazin
Az Utóélet alapvetően nem vígjáték, kiindulási pontja pedig kifejezetten szomorú, mégis kevés olyan magyar filmre emlékszem, amelyen ennyire…
továbbmagazin
Kedd este az Uránia moziban tartották Zomborácz Virág első játékfilmje, az Utóélet díszbemutatóját. A meghívott filmeseket kérdeztük arról, hogy mi…
továbbmagazin
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Művészeti Kara immár harmadik éve indítja el a Fényíró Filmklub – avagy Élő Filmtörténet óráját a…
továbbmagazin
Jack Nicholson kétszer is megvillantja őrült tekintetét a képernyőn, de lesz szenvedély és romantika, morbid női rivalizálás, megrögzött hazudozó…
továbbmagazin
Haldoklik Velence? Ezt a kérdést teszi fel szinte minden látogató a félig üres termek, az eladatlan reklámfelületek és az idei, kevésbé jelentős…
továbbmagazin
Valószínűleg sokan eljátszottak már a gondolattal, hogy milyen lehet kedvenc rendezőjükkel együtt dolgozni. Egy nemrég az SZFE-n végzett fiatal…
továbbmagazin
Szeptember elsején még akkor is görcsbe rándul a gyomrunk, ha már sok-sok éve nem hallottuk a júniusig véget nem érő kínszenvedés kezdetét, a…
továbbmagazin
Dekadens újgazdagok, nagymenő svindlerek és túszmentő amerikaiak követelik ezen a héten a tévés figyelmünket. Lesz még újhullámos bejelentkező,…
továbbmagazin
Előző cikkünkben már bemutattuk annak a legutóbb végzett forgatókönyvíró osztálynak az egyik felét, akiket először tanított Petrányi Viktória,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié