magazin
A K-8-as blokkban vetítették Pottyondy Edina A gyűjtő című kisjátékfilmjét, a rendezővel a bemutató után beszélgettünk.
továbbmagazin
Ilyen nyers, kritikus, szinte parabolisztikus közéleti filmet Így, ahogy vagytok Makk Károly még nem igen csinált. A meglepő kanyarokkal teli életmű…
továbbmagazin
Almási Réka debütáló filmje, a Team Building szórakoztató kétnyelvű társadalmi szatíra egy csoport magyar munkavállalóról, akik egy balatoni…
továbbmagazin
A Bibliothéque Pascal Hajdu Szabolcs eddigi pályáját összegző, nagyszabású látomás, melyben szinte mindegyik korábbi munkájából megjelenik valami –…
továbbmagazin
Vágvölgyi B. András első nagyjátékfilmje, a Kolorádó Kid a jampi korszaktól egészen a punk éráig követi nyomon egy képzeletbeli ötvenhatos…
továbbmagazin
Pacskovszky József már sokszor megkapta a vádat, hogy ő a legalmodóvarosabb magyar rendező. Legújabb filmje, A vágyakozás napjai címe ellenére…
továbbmagazin
Pacskovszky József új játékfilmjével, A vágyakozás napjaival szerepel a 41. Magyar Filmszemle versenyprogramjában. A rendezővel fia fociedzése…
továbbmagazin
Péntek és szombat összefolyik, mint Sztálin vágytérképén a Don és a Duna: kis- és nagyjátékfilmek garmadáját viszi a 2010-es Filmszemle sodra. Én…
továbbmagazin
Szituációs gyakorlat, állapotfilm, helyzetkép – mindaz, ami az idei Szemle K5 és K8 blokkjai alapján a kisfilmek között igazán trendi.
továbbmagazin
Reisz Gábor Valakinek a valamije című kisjátékfilmjét a K5-ös szekcióban vetítették. A rendező szakos egyetemi hallgatót filmjének premierje után…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié