magazin
Az idén a dokumentumfilmesek még nehezebb körülmények között, vagyis még kevesebb pénzből kénytelenek dolgozni. A viszonylag szűkös témaválasztékot…
továbbmagazin
A képregény-mitológia újabb darabja, a 300 a filmzenével szoros szimbiózisban született. Vajon megállja-e a helyét Tyler Bates maroknyi serege a…
továbbmagazin
A filmhu nap mint nap több írással követte nyomon a Titanic Nemzetközi Filmfesztivál eseményeit. A fesztivál végeztével az interjúinkat,…
továbbmagazin
A technikailag mesteri Kontroll után nagyon vártam, mit fog a rendező kihozni egy profin megírt műfaji történetből. Az Elhagyott szoba megfelelően…
továbbmagazin
Az MMK Kuratóriuma 2007. április 19-i ülésén döntött a 2007. évi pályázati naptár szerinti pályázatok kiirásáról. A pályázati felhivások és…
továbbmagazin
A Mélyvörösben minden megtalálható, mi giallo-szívnek kedves: bőrkesztyűs-bőrkabátos gyilkos, vér minden mennyiségben, mystery, suspense és Dario…
továbbmagazin
Antal Nimród Elhagyott szoba című filmjének vetítésével és az ünnepélyes díjkiosztóval lezárult vasárnap este az Uránia Nemzeti Filmszínházban a…
továbbmagazin
A romantikus vígjáték műfaját magas színvonalon művelő Thierry Klifa, a Vártam rád (2004) és a Kék papagáj (2006) rendezője a francia filmnapok…
továbbmagazin
A helyszín az észak-franciaországi sivár tanyavilág, messze egy kisváros templomtornyai kúsznak a magasba. Szükség is van a távolban délibábként…
továbbmagazin
A tételt, hogy jelentéktelen kisemberek észrevétlenül zakatoló élete költőietlen téma, Kaurismaki teljes életműve cáfolja. Ehhez a vonulathoz…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié