magazin

KONTAKT

Tamás, egy bulvárlap fotósa, a sokunk által jól ismert rohanó városi életet éli. Egyik fotózásból a másikba zuhan, miközben magánélete is kezd…

tovább

magazin

Kivégzés

A halál pillanatában jelentkezik a legmagasabb rendű vízió, az illúziókba és homályba való lassú alászállás, míg a mélyponton az új fizikai…

tovább

magazin

Herminamező - Szellemjárás

A film egy 1956-ban megtörtént véres esemény köré szervezôdik. A hírre, hogy jönnek az oroszok, a Nyomorékok Otthonának lakói felfegyverkeztek…

tovább

magazin

Előbb-utóbb

A II. világháború végén a nácik az idôutazással kísérleteznek, mely technikával akár a végsô gyôzelmet is megszerezhetnék. Ám senki sem tudja,…

tovább

magazin

Egyvezérszavas védelem

„Egy hatalmas semmisítô erôt fogunk aktivizálni, kérek mindenkit a legteljesebb tiszta szándék felindítására.”

tovább

magazin

Ecseri tekercsek - Filmfelvételek az 1956-os forradalom napjaiból

Nemrég elôkerült amatôr felvételeken elevenedik meg a forradalom tizenhárom napja egy fiatal házaspár és barátaik szemszögébôl. A film…

tovább

magazin

Csendélet hallal és más tragikus momentumokkal

A film egy elképzelt világba kalauzol minket, ahol nincs természetes fény. Egy házaspár életébôl látunk momentumokat, ahol a férfi minden…

tovább

magazin

Ballada

A Ballada egy hegyi falu lakóinak kegyetlen történetét beszéli el. A forgatókönyvet Giuseppe Pellizza százéves festménye, az Il quarto stato…

tovább

magazin

A 639. baba

A film hôse boldogan él kis világában. Szereti a díványát, az aranyhalát, a tévéjét, még fôzni is szeret. Betartja a szabályokat, bármilyen…

tovább

magazin

Autogram

Egy mozi mosdójában fiatal srác gyakorol néhány francia mondatot: „Jónapot, kérhetnék egy autogramot? Apámnak lesz, Bélának hívják”. Kint az…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Az értelem jele, hogy két ellentétes gondolat megfér a fejünkben.

Rifat Maroun / Érzékeny pont

Oszd meg! Az összes idézet