magazin
A Birdman és A visszatérő rendezője az alkotó emberek önmarcangoló dilemmáit tárja elénk, Adam Driver és Greta Gerwig életét egy toxikus gázfelhő…
továbbmagazin
Madarász Isti saját bevallása szerint mindig is arra vágyott, hogy végre megtalálják egy olyan, már létező forgatókönyvvel, amitől leesik az álla.…
továbbmagazin
A dél-koreai rendőrség valaha volt legfiatalabb nyomozóját egy halott hegymászóhoz hívják. Az eset elsőre balesetnek, alaposabb vizsgálat után…
továbbmagazin
Az érettségi előtti utolsó nyár, tompa lézengés a melegben, nevetgélés, szerelmek és csalódások. Milán, Dani és Anna számára ez több, mint egy…
továbbmagazin
Idén a frissen restaurált Orfeusz és Eurydiké (1985) című operafilmet mutatja be a Nemzeti Filmintézet az európai szervezésű A Season of Classics…
továbbmagazin
Del Toro a rá jellemző markáns képi világgal, horrorelemekkel és komorabb hangvétellel ezúttal Pinokkió meséjét álmodja újra és a fából faragott,…
továbbmagazin
A Sight & Sound minden idők legfontosabb filmjeit kereső 2022-es szavazásán a Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. című filmet…
továbbmagazin
Minden idők egyik legsikeresebb magyar sportolójáról, a 101 évesen is köztünk lévő Keleti Ágnesről készített archívokban gazdag portréfilmet Oláh…
továbbmagazin
Szomjas Györgyék Roncsfilmje egy jellegzetes miliő és korszak lenyomata, a rendszerváltás általános káoszának abszurd dokumentuma. Emiatt egy…
továbbmagazin
Az élet fája rendezője legújabb filmjében vissza is tér a gyökereihez, meg nem is: pásztázó kamerája ezúttal egy kicsit lenyugszik, de a rá jellemző…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié