VERNE ÉS KORA
Verne korának ipari forradalma nem csak az ember és természet kapcsolatát változtatta meg: felforgatta az idő és tér fogalomrendszerét is. A nagyvárosi ember nem tanult meg még együtt élni a modern technikával, a gépvíziókban egyszerre sejlenek fel egy új aranykor és egy újfajta apokalipszis képei.

EIZENSTEIN
Eizenstein számára a rajz a filmrendezés szerves része volt, rajzolt a vágóasztalon, a vonaton, a kávéházban, rajzolt a színészeknek, a díszlettervezőknek, a maszkmestereknek, a ruhatervezőknek, mindig, mindenhol, minden alkalomból, Erósz fékezhetetlen energiája tombolt minden toll- és ecsetvonásában.

PÁRIZS LÁNGJAI
A lázadó francia külváros és médiaképe cseppet sem csereszabatos: a Franciaországból érkező képek leginkább távolról és sötétben mutatták a Molotov-koktélt dobáló fiatalokat, és a híradásokra támaszkodva kezdetben azt sem lehetett tudni, vajon milyen közösség fiairól lehet szó: eleinte bevándorlókat emlegettek, később azonban – hosszas elemzések, és éjszakába nyúló értelmiségi viták után – Nyugat-Európa egyes véleményformálói nagy nehezen rájöttek arra, hogy ennek a szituációnak a szegénység a fő oka, és felesleges lenne kizárólag etnikai vagy vallási okokat tulajdonítani a nem csituló balhésorozatnak