Ádámról és Béláról forgatott klipet az Ezüst Medve-díjas Kizlinger Lilla
Ne hagyd, hogy a gyűlölet vezesse a nyelved
Új videklippel jelentkezett a Carson Coma. A dal zenei stílusa a tőlük megszokott vidám és hebrencs indie popos vonalat viszi tovább, szövegében azonban komolyabb témák felé evez. A Pók azokról az emberekről szól, akik a saját hétköznapi szorongásaikat az LMBTQ közösségen vezetik le. A zenekar vágyaink megélésére, önmagunk elfogadására bíztat.
A klipet a Rengeteg - mindenhol látlak című film egyik szereplője, Kizlinger Lilla rendezte, akit alakításáért a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvével jutalmaztak. Lilla jelenleg másodéves hallgató az Színház- és Filmművészeti Egyetemen filmrendező szakon, úgy néz ki, karrierje szinte egyszerre indul be rendezőként és színészként.
A video képi világa megidézi a Carson Coma korábbi, naivan nosztalgikus klipjeinek a hangulatát, bár nem egy konkrét történetet mesél el, a vége mégis felszabadító és katartikus. Hiába ez Lilla első próbálkozása kliprendezőként, ez egy cseppet sem érződik a végeredményen, a képek és a zene végig kiegészítik, segítik egymást.
A Pók a cikk megjelenésekor, alig egy nap leforgása alatt a 28. legfelkapottabb videó lett a magyar Youtube-on. Operatőre Kis Márton, vágója pedig Hegedüs Csenge volt.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.