Nézd meg a forgatáson készült videónkat!
A filmesek ráadásul olyannyira birtokba vették az utcát a forgatás idejére, hogy a jelenet kedvéért még a forgalmi rendet is megváltoztatták, tehát menetiránnyal szemben kellett parkolni, így elég sokáig úgy nézett ki, hogy ebben a cikkben csak arról tudunk beszámolni, hogy melyik asszisztens mikor jött oda, hogy meg kéne fordulni, át kéne állni, vagy el kéne állni az autónkkal, mígnem végre találtunk egy pontot, amelynek az elhelyezkedésével mindenki egyetértett. Az utcai jelenet forgatásához ezúttal nem volt külön stábbusz, úgyhogy egészen bizarr módon sikerült még nyitás előtt bejutnunk egy Nemzeti Dohányboltba, hiszen a korábban éjjel-nappali közértként funkcionáló helyiségben alakították ki a sminket, és a lámpákat is ide cuccolták be a világosítók. Volt is meglepetés, amikor a próbák során észrevették, hogy a dohánybolt ajtaját csak egy speciális távirányítóval lehet bezárni!
Orosz Dénes Melletted című kisfilmjét mindenki szerette: az esküvő előtt álló pár cívódásait nagyszerű párbeszédekkel dolgozta fel a rendező, (Nézd meg a Mellettedet a filmhun!) Poligamy című első nagyjátékfilmjében egy különös fordulat okán Magyarország legszebb színésznőit szerepeltette, (Olvasd el a kritinkánkat!)és a második nagyfilmjében sem adta alább.
Ismét egy különös (és sokak által már előre vitatott) csavart alkalmaz, ezúttal egy homoszexuális férfi hirtelen beleszeret egy nőbe és nem várt kalandokba keveredik. A Poligamy óta négy év telt el, azóta a filmből készült regény, sőt a Madách Színházban musical formájában is feldolgozzák a filmet.
Orosz sem tétlenkedett az elmúlt években: a Kálomista Gábor producer nevével fémjelzett sorozatot, a Magyar Televízióban futó Hacktiont rendezte. Így nem is olyan meglepő, hogy a korábbi filmjeit Kapitány Ivánnal és cégével, a Filmservice-szel, illetve Herendi Gáborral és a Skyfilmmel készítő Orosz Dénes producere ezúttal Kálomista Gábor. A Filmalap a projektet összesen 285 millió forinttal támogatta, és már a forgatás előtt nagy indulatokat kavart a film rendhagyó története: homoszexuálisból heteróba vált a főhős. “Tompos Kátyát kíséri haza Csányi Sándor. Ez egy furcsa találkozás, elég közel kerülnek egymáshoz, amitől a szereplőnk teljesen megzavarodik.” - foglalta össze az éppen forgatott jelenet lényegét a rendező.
Orosz Dénes szerint a Coming out egyáltalán nem melegfilm, hanem abszolút értelemben vett vígjáték, amely egy meleg közegben mozog. Ebben a film főszereplője, Csányi Sándor is egyetért vele: “Ez egy történet egy fiúról és egy lányról, ahol a fiú történetesen meleg volt a film elején. De a fő szál az, hogy a férfi összejön egy nővel. Nem egy szociomelegfilm, hanem ez egy vígjáték, egy szerelmes történet.”
A rendező forgatókönyvíróként is jegyzi a filmet, így a felkészülés során meg kellett ismernie a film közegét közelebből is: “Elmentem az Alteregoba és megnéztem Lady Dumper előadását és nagyon szórakoztatónak tartottam. De mindenekelőtt beszélgettem a forgatókönyvről meleg barátaimmal, akiknek fontos volt a véleményük, mert azt akartam, hogy hiteles legyen, ne olyan, ahogyan Móricka elképzeli a melegek világát.” Csányi Sándor is hasonló elveket követett a felkészülés során: “Engem tökre érdekelt, hogy hogyan lehet ábrázolni úgy egy meleg palit, hogy ne legyen blőd. A meleg mellékszereplők általában komikus elemként vannak jelen a filmben, egy főszerep esetében egyáltalán nem kell meleg sztereotípiákat eljátszani.” A színész számára Sean Penn és Milk figurája jelentette a pozitív példát, aki nagyon jól megtalálta az arányt a Milk című filmben - Oscar-díjat is nyert az alakításáért. “Azt kellett megtalálnom, hogy milyen ez az ember, aki nagyon elégedett és el van telve magával, és nagyon működik melegként, és egyszer csak rájön, hogy nem tud meleg lenni. És a melegek nem azok, akik selypítenek és össze vissza hadonásznak a kezükkel, hanem teljesen normális középhangon beszélő emberek. Erik érzi magán a változást, ezért próbálja meggyőzni magát arról, hogy ő meleg, és az összes sztereotípiát, amitől egyébként felfordul a gyomra, és kikéri magának, azt mind megcsinálja, csak nehogy a környezete észrevegye, hogy ő elkezdett változni. De ez is egy vígjátéki betétként jelenik meg a filmben. A Kátyával való történetszál teljesen hetero, egy fiú beszélget egy lánnyal, szóval ott is kerülni kellett a túlzásokat.” Főleg, hogy a Tompos Kátya által alakított Linda elvileg nem is tud arról, hogy a kiszemeltje valójában meleg. “Egészen a film végéig nem is tudok arról, hogy ez egy meleg srác. Velem az életben is sokszor van ilyen, hogy egyszerűen nem tudom megállapítani, de ebben a helyzetben ez a lány terhe lesz, hogy hogyan lehet ezt lereagálni, hogyan lehet innen továbblépni, hogyan tud ezzel megbirkózni, hogy a férfi korábban meleg volt.”
Orosz Dénes azonban hangsúlyozza, hogy nem melegellenes a film, sőt, éppen ellenkezőleg, ez egy melegpárti, másságpárti film. “Ez a film nem azt sugallja, hogy légy hetero, mert az a tuti, hanem arról szól, hogy légy bárki, válj heteróból meleggé, vagy melegből heteróvá, legyél zsidó, roma, bárki, csak légy önmagad, mert csak akkor lehetsz boldog.” Az üzenet közvetítésében pedig fontos szerepet játszik, hogy egy széles közönség érdeklődésére számot tartó vígjátékban foglalkoznak a témával, a főszerepben pedig az ország legnépszerűbb férfi színésze, Csányi Sándor látható. “Mindamellett, hogy nagyszerű komikusnak tartom, én mindig is láttam Csányi Sándor nőies oldalát, mert a filmnek egy sokkal fontosabb vonulata, hogy a hetero párkapcsolatokban megfordultak a szerepek, megjelentek a férfias nők és a nőies férfiak.”
“Biztos mindenkiben megvannak hellyel-közzel ezek a férfi tulajdonságok is, csak egy kicsit rá kell erősíteni, ki kell élezni. Elő kellett hoznom magamból ezt a keménységet.” - beszélt a szerepéről Tompos Kátya. “Egy kicsit zárkózott és tüskés doktornő, megvan a véleménye a férfiakról, elég sokat csalódott, de rabul ejti ennek a fiúnak a szívét, és ő maga is kinyílik felé. Elég jó hatással vannak egymásra.”
Tompos Kátya gyakorlatilag a rendező összes filmjében szerepelt, kezdve a Kulcslyukon surranó szerelemtől, a Mellettedben, a Poligamyban és a Coming outban is ő játssza a női főszerepet. “Egyre jobban bővíti azt, amit a világról gondol, és a női karaktert is - mindig ugyanarra a személyiségre alapozódik, de mindig egy kicsit más.” Csányi Sándorral már a Poligamyban is együtt dolgoztak: “Ezzel az alacsony szemüveges fiúval nagyon jókat próbáltunk és beszélgettünk a Poligamyról is, de kiváncsi voltam, hogy mi lesz akkor, ha ott van hetven ember, köztük idősebb szakemberek is, hogyan fog ő most rendezni? Elképesztően jól egybetartotta a stábot, nagyon nyugodt, rettenetesen tudja, hogy mit akar. Most még eggyel határozottabb lett, még eggyel magabiztosabb lett.” Orosz Dénes szerint is megtanulta helyén kezelni a dolgokat: “Most az az elsődleges, hogy jól meséljek el egy történetet, tiszta legyen és érthető a néző számára.”
Csányi Sándor bizakodó a film fogadtatását illetően: “Engem egy dolog éltet, hogy szerintem fontos dolog arról filmet csinálni, hogy él körülöttünk egy csomó ember, aki más mint a többi. A film arról szól, hogy ne bántsuk már egymást. Attól, hogy valaki a saját neméhez vonzódik, az nem jelenti azt, hogy bűnöző, vagy személyiségzavaros, vagy a társadalomból ki kéne rekeszteni. Hiszek abban, hogy ezzel a dologgal egy hangyányit jobbá lehet tenni a világot. Ha támadnak emiatt, akkor már legalább egy értelmes dolog miatt támadjanak.”
A Coming out várhatóan 2013 végén érkezik a magyar mozikba.