Mosonyi Szabolcs kamerája mintegy a teljességre törekedve a kérészek látványos párzási ceremóniáját, a zegzugos nyúlüregeket, és a nyárfavirágzást sem kerülte el, helyenként egészen apró részletekre is felhívva a figyelmet. A Kiskunság szikes tavainak cserepesre töredezett medrében lila és fehér színekben pompázó virágok, az esős időszakokban életre kelő zuzmók, vagy a boszorkánytojás éjszaka lepke alatt előbújó termőteste mind-mind rejtett szépségei a tájnak. De a kérészekre vadászó teknős lencsevégre kapása is kuriózumnak számít, nem is beszélve a rendkívül óvatos aranysakálról készült egészen közeli és éjszakai felvételekről. A prémes ragadozót először csak kíváncsi átutazóként, majd hamarosan már párjával együtt vadászva, a film végén pedig önfeledten játszó kölykeinek körében, az erdő királyaként láthatjuk. Ebben a drámai és izgalmas jelenetekkel teletűzdelt dramaturgiában rejlik a Vad Kunság különlegessége, ami az állatfajokat csupán felsorolásszerűen bemutató természetfilmek fölé emeli.
Ugyan csak idén januárban mutatták be a közmédiában, a film 2015 novemberében már elnyerte a XII. Aranyszem Operatőri Fesztivál természet kategóriájának fődíját, nemrégiben pedig a 2. Magyar Filmhét legjobb ismeretterjesztő filmjének is megválasztották. A Vad Kunság leleményének fokmérői azonban nem elsősorban a trófeák, hanem a nemzetközi viszonylatban aprópénznek számító 12 millió forintos költségvetés, és a természetfilmezés elengedhetetlen feltételének számító munka iránti alázat az alkotók részéről. A műfaj időigényességét mutatja, hogy a stáb 130 napon át forgatott, sokszor éjszakázva és hosszú órákat várva egy-egy jó jelenetre, mindeközben pedig a fák törzsére szerelt vadkamerák két éven keresztül rögzítették az erdő életét. Ebből a töménytelen mennyiségű nyersanyagból sikerült végül az 52 perces filmet összevágni, aminek feszes tempója és jól kitalált szerkezete miatt végig úgy izgulunk a főhősért (ebben az esetben a családalapító aranysakálért), ahogy bármely játékfilm esetében tennénk.
A mozinézők azonban ajándékba kapnak egy másik élményt is, a Vad Kunság kísérőfilmjeként vetített Papírvilágot. Ruska László és Ringeisen Dávid volt MOME-s hallgatók diplomafilmje egy a WWF Magyarország számára készített imázsfilm, amiben a puszták papírból hajtogatott népe hódítja meg a vásznat. A két film együtt kihagyhatatlan alkalmat nyújt arra, hogy a szürke hétköznapokból kiszakadva egy röpke órára elmerülhessünk a háborítatlan természet harmóniájában, Mátyás Attila Merkaba magyar népzenei motívumokat használó filmzenéje pedig bizonyára még sokáig a fülünkben fog csengeni.