Tavaly ősszel jártunk a Budapest Bárról készülő dokumentumfilm pilotjának forgatásán: most elkészült az első előzetes is, öt percen át kóstolhatunk bele a pesti dal hangulatába.
A Cameofilm gyártásában készülő Budapest Bár - A film producere Csáky Attila, társproducere Gáncs Andrea, aki egyben a népszerű zenekar menedzsere is. A film rendezője és ötletgazdája Tóth Tamás, operatőre Vajda Péter. A pilothoz minden Budapest Bár taggal forgattak egy fél napot, így az előzetesben is őket ismerjük meg egymás után. Behumi Dóri az Operaházban fuvolázik, Németh Juci biciklizésénél a filmhu is jelen volt, Kollár-Klemencz Lászlót is láttuk élőben ellovagolni a naplementében, sőt ott voltunk akkor is, amikor Lovasi András ruhástul-gitárostul ugrott a Hajós Alfréd uszoda medencéjébe. A forgatási riportunkat itt tudod elolvasni. Az előzetesben a többieket is láthatjuk: Ferenczi György lassított felvételben boxol, Rutkai Bori a Széchenyi-fürdő habjaiban mártózik, Keleti András pedig görkorizik fel-alá, Szűcs Krisztián és Frenk pedig egy romkocsmában koccintanak.
“A 2013-ra tervezett mozifilm a Budapest Bár bemutatása kapcsán enged bepillantást a magyar szórakoztató zene évtizedeket átívelő történetébe, a koncertezés világba, a cigányzene, a népzene, a pesti dal, a tánczene, a rock'n roll és az alternatív zene fogalmaiba, életérzéseibe. A zenéről és a zenélésről egyedi képet festő film személyes sorsokat, művészpályákat is a nézők elé tár majd, valamint egyedülálló hangulatú helyszíneivel magát a fővárost, Budapestet is bemutatja.” - áll a filmet bemutató korábbi közleményben.
A készülő filmnek egy ötperces előzetese került fel az internetre, amelynek a végén azt állítják, a film hamarosan mozikba kerül.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.