Bár dráma tagozatos gimnáziumba járt, nem gondolta, hogy színésznő lesz belőle. Talán még akkor sem, amikor elkezdett a Színház- és Filmművészeti Egyetemre járni, ugyanis az első egy évben egyáltalán nem szólalt meg. Tanárai nem is tudták mire vélni, és az mentette meg a pálya számára, hogy első év végén leforgatta Mundruczó Kornéllal a Szép napokat, ami igazán nagyot ment itthon és a külföldi fesztiválokon is.
Mundruczóval töltött évei alatt bejárhatta a legnevesebb filmfesztiválokat, mégsem élvezi a csillogást, bele kellett tanulnia. Hiába vannak impozáns szerepek a háta mögött, Orsi nem érzi magát szó szoros értelmében színésznőnek, mert bár nagyon szereti ezt a szakmát, nem vágyik arra, ahogy minden este színpadon álljon. A színészet legszebb részének viszont azt tartja, amikor önfeledt tud lenni, amikor olyan a munka, mint ahogy a gyerek játszik a játszótéren.
Annak ellenére, hogy több külföldi filmben is szerepelt, nem hisz abban, hogy magyar színész igazán be tud futni külföldön, a magyar nyelv és az ebből fakadó gondolkodás miatt. De Orsi arról is mesélt nekünk, hogy hiába volt kivételes helyzetben Mundruczó állandó színésznőjeként, ez egyben gátolta is abban, hogy más rendezők más típusú karaktereket osszanak rá.
Tóth Orsi a Kálmán-napban
Természetesen sokat beszélgettünk Hajdu Szabolcsról és a Kálmán-napról is. Hogyan került bele Hajdu csapatába, amely szintén egy nagyon összeszokott alkotói gárda? Milyen nehézségeket jelentett átvenni a teljesen más karakterű Török-Illyés Orsolyától azt a szerepet, amelyet nem csupán ő játszott színpadon, de ő maga is részt vett a kidolgozásában?
“Szabi valami olyannak az esszenciáját tudja leszűrni a szereplőiben, ami tényleg maga az élet” - fogalmazta meg Orsi, hogy szerinte mi az ereje Hajdu Szabolcs trilógiájának, miért van évek óta mindig teltház a színházban. Szó esik a trilógia harmadik részéről, a valószínüleg ősszel érkező Egy százalék indiánról is, amelyben Orsi szintén fontos szerepet kapott.
A film csodálatos helyszínéről is szót ejtettünk, amely egy valós család otthona. Nem voltak zavarban ettől a szituációtól? Mennyi idő alatt oldódtak fel és érezték maguknak a teret? Mitől érzi az ember rögtön magát az ember otthon a Hajdu filmek díszleteiben?
Lajkó Félix és Tóth Orsi a Deltában
A Kálmán-nap nézőinek tud terápiás élmény nyújtani az alkotás akár a humorában, akár úgy, hogy zsebkendő után nyúl az ember, de mennyire az neki, a ma már három gyerekes anyának, aki ha nem is pont ebben az élethelyzetben, de ebben az életkorban van? “Sokat idézünk belőle. Amikor az ember szembekerül egy hasonló szituációval, akkor visszacsengenek a mondatok. És szoktunk viccelődni is mindegyik előadással.”
A Kálmán-nap március 14-től látható a magyar mozikban.
A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, elérhető a népszerű podcast alkalmazások keresztül, illetve ezeken a felületeken találjátok meg az adásainkat: Spotify, Apple Podcasts és Google Podcasts.