Az album a főtémával indul, ez a vonósok által megtámogatott, gyerekhangon előadott szomorú dal rögtön bemászik a fülbe, és ott is ragad (bár igazán egy kicsit nagyobb tempóban szól jól).

Mindenesetre ez az érzelgősre sikeredett entré rögtön alapvető hibákra világít rá: a hangszerelés túl konvencionális, a zene szerkezete rendre a filmbéli oppozíciót tükörfordítja le: egy szál zongora, énekhang, hegedű áll szemben a zenekar rejtelmes-ijesztő-mesei világával. És ez már túl sok, ráadásul a zenekari szólamok, motívumok, megoldások is túl közhelyesek. Mint ahogy a meseiség jelzésére is szolgáló fafúvós-kórus kombináció (The Fairy and the Labyrinth), ennél jobban már csak a Guerrilleros katonás ritmusának és a tragikus hősiesség legelcsépeltebb szólamainak a találkozása fáj, de Javier Navarrete rátesz még egy lapáttal, és belépteti a zongorát, ami az arra érzékenyebbeknél epegörcsöt is tud okozni. Mint ahogy a The River idegesítő hegedűnyekergése is felállítja a háton a szőrt.

Erős ellentételezésekkel akar sokkolni

Persze a tamáskodó könnyen összeköti a film hibáit a filmzene hiányosságaival: az a le nem tisztázott viszony, ami a valóság és a mesei-mítoszi világ között számos gondot okoz a filmben (ilyen például a Sergi Lopez által alakított figura eltúlzott gonoszsága, hiteltelensége, vagy a próbák tétvesztése, mivel hamar sejthető, hogy egy kislány pszichés működésének kivetülése lenne a racionális magyarázat a történtekre, s egyáltalán, hol a tét, ha a fantasy elveszi a valóság erejét?) nyilván nem segített a filmzenének sem. De míg a látvány - a főleg a tényleg remek maszkmesteri munkának köszönhetően - még sokszor megmenti a történet bukdácsolásait, a zene ilyen téren semmi eredetit nem mutat fel. S hasonlít a filmhez abban is, hogy mindketten fokozni kényszerülnek - a látvány a brutalitást, s ezáltal a karakterek szélsőségességét, a zene pedig a fortissimókat küldi harcba, s erős ellentételezésekkel akar sokkolni. 

Holott maga Navarrete mutatja meg, hogy merre is lehetett volna a kiút: például a Not Human utolsó 20 másodpercének komor dob-nagybőgős lüktetése erős, épp az eszköztelensége, alulstilizáltsága miatt, avagy megemlíthetnénk a The Book of Blood végén megjelenő halovány atonális zongorafutamot. De csak pillanatok vannak sajnos, amikor ez az érdektelen, kiszámítható és cukormázba fulladó zene feléled egy kicsit. Amúgy csak hosszú, egyenes, végeláthatatlan labirintus.