A Szép csendben egy 14 éves lány és egy 60 éves karmester bizalmas kapcsolatáról szól, s a film témafeldolgozásának hitelességét szakmai szervezetek, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány, és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is elismeri, és megtekintésre ajánlja az alkotást. Dr. Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértővel, az UNICEF korábbi gyermekjogi igazgatójával egy videó is készült a Szép csendben kapcsán.


„A Szép csendben című film egy nagyon fontos kérdést feszeget: azt, hogy egy iskolában vagy egy intézményben mit tehetnek meg a felnőttek, és hogy mi a felelősségük azoknak, akik látják, hogy egy felnőtt átlép egy határt egy gyerekkel szemben. A szexuális erőszak vagy szexuális visszaélés nagyon sokszor érzelmi határátlépéssel kezdődik. Az érzelmi határátlépés azt jelenti, hogy a gyereknek a testi integritását nem tartja tiszteletben a felnőtt, vagy visszaél a gyerek igényeivel és szükségleteivel. Ez lehet igény a figyelemre, a törődésre, vagy arra, hogy valaki meghallgassa. Ha ezt egy felnőtt félreérti, átforgatja szerelemmé, vagy hozzátesz egy erotikus felhangot, abban a pillanatban megtörténik az érzelmi határátlépés, amiért mindig a felnőtt felelős, és soha nem a gyerek.”.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai vezetője, Reményiné Csekeő Borbála pszichológus a film hitelességéről beszél:

 
„A Kék Vonalat leggyakrabban a tizenévesek keresik, és a velük való beszélgetésekben megjelenik mindaz, ami az életkorukban, élethelyzetükben fontos: szerelem, szexualitás, családi kapcsolatok és az iskola világa. Többezer beszélgetés szól az iskoláról, de ezeknek több mint háromnegyedében nem a tananyag, tanulás, a teljesítmény, hanem a kapcsolatok állnak a középpontban. Meghatározó kapcsolatok, meghatározó tapasztalatok kapcsolatokról. Az iskola hierarchikus világ. A tanárnak hatalma van. A jófej, közvetlen, népszerű tanárnak is. Talán nekik van a legnagyobb, ellenük szólni lehetetlenség. És vannak tanárok, akik ezzel a hatalommal visszaélnek. A visszaélés áldozatainak nagyon nehéz segítséget kérni. Ha megteszik, gyakran nem hisznek nekik. Ha hisznek is, elbagatellizálják, ami történik vagy – ami a legrosszabb reakció – az áldozatot teszik felelőssé. A Kék Vonal tapasztalatai, a velünk megosztott történetek fájdalmasan hasonlóak a
Szép csendben című film cselekményének dinamikájához.”

Major Erik / Forrás: Vertigo

A főszereplő Dávidot a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatója, Major Erik alakítja, a 14 éves Nórit az első filmszerepében debütáló Bognár Lulu, Dávid barátait pedig Lengyel Benjámin és Antóci Dorottya (mindketten az SZFE hallgatói) játsszák. A fiatalok mellett látható a filmben a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Máté Gábor, a Katona József Színház igazgatója; Schell Judit, Jászai Mari-díjas színész, a Thália Színház művészeti vezetője; és a Jászai Mari-díjas Szamosi Zsófia.

A film rendezője Nagy Zoltán, aki Gothár Péter osztályában végzett filmrendező művész MA szakon a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Nagy Zoltán Enyhén sós című diplomafilmjét a legjobb kisjátékfilm díjára jelölte a Magyar Filmakadémia. A Szép csendben a rendező első nagyjátékfilmje, a forgatókönyv a zágrábi filmfesztiválon elnyerte a „MyFirst Script” workshop fődíját. Operatőre Gulyás Nándor, látványtervezője Nyitrai Anna, vágója Kornis Anna. A forgatókönyvet Nagy Zoltán és Horváth János Antal közösen jegyzik, producerei Osváth Gábor és Dreissiger László.

Forrás: Vertigo