A két tizenéves, Pietro és Bruno együtt töltik a nyarakat a Dolomitokban, ősszel Pietro hazamegy Torinóba, a zsúfolt nagyvárosba, Bruno viszont marad a hegyek között, a falujában. A két fiú között nagyon mély gyerekbarátság szövődik, ami viszont megszakad a tinédzser évek alatt. Pietro felnőttként keresi a helyét, bejárja a világot, míg Bruno szülőfalujában próbál boldogulni, ahol egy évszázados hagyományok alapján működő gazdaságot működtet. Csaknem húsz év után találkoznak újra, és most jobban egymásra vannak utalva, mint bármikor a korábbi életükben.
„Felix van Groeningen az Alabama és Monroe és a Belgica sodró lendülete után sokkal nyugodtabb tempóra váltott azzal, hogy felmászott és elveszett az olasz hegyek között. Pietro és Bruno barátsága ebben a lenyűgöző tájban bontakozik ki, minden átvészelt hóvihar, túra, tavi fürdőzés és tűzrakás kulcsfontosságúvá válik, mert bepillantást kapunk az éppen aktuális lelki válságaikba. A filmet fényképező Ruben Impens a magával ragadó hegyi tájat 4:3-as képarányban tárja elénk, a végtelen hegygerincek és erdők egyszerre felszabadítóak és félelmetesek, mégis intim közelségbe hozzák a két férfit, akik nem képesek és nem is akarnak kiszabadulni ebből a zárt világból” — írtuk tavalyi cannes-i tudósításunk alkalmával, amikor Felix van Groeningen filmje az Arany Pálmáért is versenyben volt.
A Nyolc hegy Paolo Cognetti hazánkban is kiadott, nagy sikerű regényéből készült filmadaptáció, amely a 2022-es Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon végül a zsűri díját nyerte el. „Groeningen klasszikus elbeszélői eszközökkel él, hősei régimódi, földközeli férfiasságát a maga rendezői elveivel is visszhangozva, így Pietróhoz és Brunóhoz hasonlóan maga is odaér egy, a hegy csúcsát jelentő, letisztultabb alkotói világhoz” — dicsérte bővebben kritikánk a filmet.
A Nyolc hegyet játszó mozik listáját itt találod meg.
A cikk a Mozinettel együttműködésben született.