A három perces kísérleti film egy leharcolt férfiöltözőben játszódik, ahol a két úszó közötti nézeteltérés ökölpárbajba a torkollik. A film ötletét a rendező egy brüsszeli antikváriumban talált, 80-as évekbeli erotikus magazin adta, aminek jelenetei között szerepelt egy két férfi között egy öltözőben játszódó képsor. A fém öltözőszekrények ridegsége és az izmok, a hús közötti ellentét jelentette a fő inspirációt.

A tökéletes öltözőt, illetve a két főszereplőt (Muskovics Gyula és Molnár Csaba) Nedeczky Dóra producer találta meg. A két férfi az életben is egy pár, akiknek képzőművészeti, illetve kortárs táncművészeti szakmai háttere miatt is érdekes volt a projekt. A rendező legfőbb vizuális referenciája Bob Mizer, az amerikai fotós “physique” sorozata volt a 60-as évekből, amely heteroszexuális dulakodásokat helyez homoerotikus kontextusba. A film Bob Mizer rejtett erotikáján keresztül mond el egy erkölcsi tanmesét a férfiak öltözőkbeli arcátlan, agresszív elterpeszkedéséről.

GUO4

Az öltözőt a stáb meghagyta valós formájában: az izzadtság, a kosz és a péniszeket ábrázoló graffitik rendkívül jól illettek az elképzeléshez. Az operatőr Fillenz Ádám volt, aki Hoffer Zsolt fővilágosítóval és Balogh Márk világosítóval erősítette fel a helyszín atmoszféráját. A produkciós asszisztens Kiss Dalma, a make-up artist pedig Farkass Flóra volt. Varga Noémi (aki egyébként maga is filmrendező) vágta a filmet, Fekete Janó pedig fényelte. A film zenéjét az angol kísérleti összművészeti formáció, a GUO tagjai, Daniel Blumberg, és Seymour Wright, valamint Crystabel Reily szerezték. A film gyártócége a Mindwax.


Peter Strickland rövidfilmek rendezésével kezdte a pályafutását a korai 90-es években. Első nagyjátékfilmje a Varga Katalin balladája (2009) volt, ami 2009-ben Ezüst-Medvét nyert a Berlini Filmfesztiválon. A debütálást a Berberian Sound Studio (2012) követte, majd a Magyarországon forgatott The Duke of Burgundy (2014). Nedeczky Dóra a Mindwax nevű filmgyártó cég tulajdonosa, ami expresszív, art-filmes projektek készítésére fókuszál. Dóra 2010 óta készít filmeket, legfőbb célja, hogy olyan alkotásokat hozzon létre, amelyek társadalmi, kulturális diskurzust generálnak, olyan komplex témákban, mint a nőiség, LGBTQ, vagy a kollektív tudatunk. Fillenz Ádám operatőr, munkái között olyan elismert nagyjátékfilmek szerepelnek, mint a Kenyeres Bálint rendezésében készülő Tegnap (2018), ami a Locarno Filmfesztiválon került bemutatásra, vagy Kocsis Ágnes Pál Adrienn (2010) című filmje, melyet Cannes-ban FIPRESCI-díjjal jutalmaztak.

Frissítés (augusztus 30.): Velence után Anglia fővárosába utazik a GUO4, meghívták ugyanis az október 2-án kezdődő 63. BFI londoni filmfesztivál DARE nevű programjába. Ebben a szekcióban olyan műveket válogattak össze, amelyek merészségükkel kimozdíthatják a nézőket a komfortzónájukból. "Két férfi. Egy öltöző. Sok fasz. Az In Fabric rendezőjétől" - olvasható a fesztivál ajánlójában. A GUO4 továbbá versenyben van a rövidfilmes díjért.

Two men. One locker room. A lot of D. From the director of In Fabric (LFF 2018).

GUO4 / kísérleti rövidfilm / 3'

főszereplők: Muskovics Gyula, Molnár Csaba
rendező: Peter Strickland
producer: Nedeczky Dóra
operatőr: Fillenz Ádám H.S.C.
zene: GUO (Daniel Blumberg, Seymour Wright, Crystabel Reily)
vágó: Varga Noémi
gyártócég: Mindwax
Borító: Peter Strickland (fotó: Cineuropa)