Az art-helyzet mélyítéséhez Mester György, a Mozisok Országos Szövetségének elnöke elmondta, szerinte eleve elhibázott stratégia alacsony kópiaszám mellett forgalmazni: minimum 10-12 kópia szükséges ahhoz, hogy "ne vesszen el" a film az egyre bővülő programkínálatban. Arra már Aprily Zoltán, a daazo.com rövidfilmes portál delegáltja világított rá -- hivatkozva egy blogbejegyzésre --, hogy a fiatal közönség zömének már nem filmszínház a filmszínház: "mozi az, amit a koleszszoba magányában és kényelmében otthon megteremt magának az ember, minden más velejáró, utazás, pénz, reklámok csak kényelmetlenséggel jár". Port Ferenc, a Budapest Film első embere eleve a megváltozott nézői szokásokkal indokolja az art-közönség elvesztését -- ugyanakkor (összhangban korábbi beszámolónk címével) hozzátette: a közönség élvez némi felmentést, rosszak ugyanis a filmek, kiváltképp a magyar alkotások, nincs nagy, az éves top tenben látható hazai alkotás. Port a szemle idején a magyar játékfilmeket látva körülbelül 120 ezres össznézőszámot saccolt az idei év termésének, ma -- az eddig bemutatott filmek box office eredményeinek ismeretében -- örülne, ha a filmek elérnék a 80 ezres jegyeladást. Port szerint azonban nem lehet a forgalmazási gondok és a mozgóképkultúra sorvadása közé egyenlőségjelet tenni, úgy gondolja, hogy a filmfogyasztás nem csökken, csak a hozzáférési utak változtak -- erre azonban Muhi András úgy reagált, hogy a tanítványai nem néznek se régit, se újat, tehát igenis csökken a filmnézési kedv is.
Azt már a Mozinetet képviselő Kárpáti György nehezményezte, hogy az évenkénti általános problémafelvetésen túl hiányzik a szakmai összefogás: bár a digitálisan felújított mozitermek megléte mellett működő e-cinema megoldást jelenthetne a kópiaszám bővítésére, volt alkalom, amikor rossz minőségű e-kópiát kaptak. Ehhez a meglátáshoz csatlakozott Durst György producer, az MMKA kuratóriumának tagja, aki bár elmondta, hogy nem a Közalapítvány feladata, hogy a mozisok problémáit megoldja (főként úgy, hogy a szakma felől semminemű, előremutató és értékelhető kezdeményezés nem érkezik hozzájuk), de mégis célszerű lenne a évenkénti rendes szájtépésen túl a moziforgalmazóknak épkézláb ötletekkel előállni: tessék leírni az elképzeléseket.