Az egyetlen rendszeres nemzetközi diskurzus a magyar filmes szakemberek számára

A magyar témájú előadásokban terítékre került Hintsch György Németh László regényéből adaptált filmje, az Iszony (1967), Esterházy Péter és Gothár Péter Idő van című művei (az irodalmi szöveg és a film összehasonlítása), és a 2000 utáni filmtermésből Fliegauf Benedek Tejútja. Általánosabb képet igyekezett nyújtani az új magyar filmről Stőhr Lóránt előadása, melynek címe Teatralitás a kortárs magyar filmben, és a második napon elhangzó: A test problematikája a rendszerváltás utáni új generáció filmjeiben. A kelet-európai új hullámokról, a magyar, a cseh és a lengyel film hatvanas évekbeli egymásra hatásáról tartott előadást Szekfű András, melynek végén Roman Polanski Két ember és egy szekrény (1958) és Szabó István Koncert (1963) című rövidfilmjeit vetítette le.

A második napon két tematikusan egységes szekcióban vehettek részt a hallgatók, az egyik a portugál mozi múltját és jelenét tárgyalta, a másik pedig a 2000 utáni román filmmel, az úgynevezett román újhullámmal foglalkozott. A nyitó előadást Doru Pop, a Babes-Bolyai Tudományegyetem tanára tartotta, melyben a román újhullámot filmnyelvi szempontból elemezte. Egy másik előadás az autoritás problémája felől, míg egy harmadik az allegorikus olvasati lehetőségek felől közelítette meg az új román filmet, ez utóbbi előadás a kortárs magyar filmmel hasonlította össze az áramlatot.

A szervezők jövőre új témával és változatlan vendégszeretettel várják a filmmel és médiával foglalkozó kutatókat, tanárokat és diákokat.