Az alkotópáros Noel Carroll amerikai filozófus azonos című könyvének nyomán készítette A horror filozófiája című absztrakt filmet. Carrol könyvében a horror-fantasztikum esztétikáját vizsgálta különféle művészeti ágakban, többek között az irodalomban és a film Caroll művének hét legfontosabb tétele köré épül. Az experimentális alkotás arra keresi a választ, hogy a horrorfilmek miért képesek vonzerővel hatni a nézőkre, miközben alapvetően félelmet, undort és iszonyatot keltenek – vagyis olyan érzéseket, amiket a hétköznapokban kerülünk.

A film a készítők elöző egészestés munkájához, a The Rub című Hamlet-adaptációhoz hasonló found footage és roncsolásos technikával – 35 mm-es filmtekercsek átfestésével, karcolásával vagy épp földalatti rohasztásával – készült, és a népszerű 80-as évekbeli amerikai horror-franchise, a Rémálom az Elm utcában első két részének képsorait hasznosítja. 

 

A horror filozófiája egyes epizódjait már vetítették filmfesztiválokon, a film első felét pedig a 2019-es Titanic Filmfesztiválon mutatták be itthon. Az Etimológia címet viselő első tételt a Sight and Sound brit filmes folyóirat 2019 legjobb esszéfilmjei közé sorolta. A kész mű idén több filmfesztiválra is hivatalos volt, ám ezeket a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt elnapolták. Az alkotók úgy döntöttek, hogy a film terjesztését online valósítják meg, árpilis második felétől a Vimeo On Deman platformon teszik elérhetővé. A bevételek egy részével a Filmvilág és a Metropolis kiadását támogatják.  

Forrás: Metropolis