2005. 02. 08. Schreiber András
Egy férfi féltékenységében megfojtja feleségét. Ezután lassan elhatalmasodik rajta a rettegés, felbuzog a lelkiismeret, ezért úgy dönt, leveti magát a hídról, ám a rendőrség kihalássza. A férfit kihallgató nyomozó másnap reggel megdöbbentő dologra jön rá. Suspense, csavar, slusszpoén.
Kardos Sándor
Résfilm című tizenkét perces kísérleti darabjában a képek egészen sajátos, a megszokottól eltérő szerepet töltenek be. A célfotókamerával készített, svenkekben úsztatott képek a narráció illusztrálására szolgálnak (), anélkül, hogy a valóságot kívánnák visszaadni, elérve ezzel, hogy a valóságosnak hitt és tapasztalt dolgok mögé látva megértsük viselkedésünk és érzelmeink kettősségét, gyakran ellentmondásos voltát. A
Résfilm, Akutagava
A zsebkendő című novellájának adaptációja különleges vállalkozás, kár hogy a lenyűgöző képtechnika és a narráció egy idő után, a befogadóképesség határát átlépve, megosztja a figyelmet.
Ugyancsak kísérletező kedvű alkotás Ujj Mészáros Károly filmje is, az Ők. Öt percet kapunk, hogy betekintsünk egy hálószobába, ahol minden fordítva van, mint ahogy kellene lennie, ahol, ha kinyitják az ablakot reggel, vakító napfény helyett mindent beborító sötétség tolul a szobába. Csak amikor végleg elsötétül a terem, akkor jövünk rá: magunkat láttuk, egész este.