Sogo Ishii-ről ritkán esik szó. Pedig hol lenne most a nyalka Shinya Tsukamoto, hol lenne a japán experimentális mozi, vagy a cyberpunk, ha a Burst City nem rúg ekkorát 82’ben? Ki tudja? Az viszont biztos, hogy Sogo Ishii-t tilos elfelejteni. Főleg, hogy minden öregedő punk vagy leáll, mint Shozin Fukui (964 Pinocchio), Tetsuro Takeuchi (Wild Zero), vagy önzabolázásba kezd, ami nem baj, és nem rossz, mert hát fogy az energia, a rebellitás, az új perspektívák, de ha beugrunk egy fesztiválra manapság, és megnézzük a Dead end runt, azt mondjuk jó volt, azt viszont nem fogjuk sejteni belőle, milyen merész fickó volt Ishii annak idején.
Még több magazin
magazin
Május 9-től vetítik a mozik A majmok bolygója-sorozat legújabb részét, A birodalmat. Pierre Boulle 1963-ban írt sci-fi regényét öt évvel a…
továbbmagazin
Mi kell egy jó májushoz? A teljes receptet nem tudjuk átadni, de az biztos, hogy néhány szuper otthoni filmélmény szerepel a listán. Család vagy…
továbbFriss
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié