Miután Grunwalsky Ferenc a Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten-ben találkozott Ladányi Andreával, levelet írt neki (tizenhét oldal) a Maratoni Futóról. Ezt követően együtt dolgoztak a Visszatérésben, Grunwalsky kétezerötszáz fotót készített róla a komáromi erődben, és ezzel egyidőben elkezdték forgatni táncfilmjüket. A munka – amelynek jó sokáig Éjféli Maraton volt a címe – négy évig tartott. A Táncalak - Kepler szavaival -: „nem egyéb, mint különböző hangokból álló szüntelen mozgás és muzsika, mely halad, hogy mérföldkövet állítson az idő mérhetetlen folyója mellé”. Grunwalsky, Ladányi, Kurtág és Nádler alkotása, valójában az ember feletti erőfeszítés, a küzdés, az életben maradás filmje. Grunwalsky Ferenccel - többek között - a „táncoló táncalakról” beszélgettünk; a Lázadóról, a törpe korban, aki nem bukik el.
Még több magazin
magazin
A KIX a felszínen egy nyers, megrázó portré Sanyiról, a budapesti fiúról, aki Mikulán Dávid (és a filmbe később csatlakozó Révész Bálint) előtt…
továbbmagazin
A négyszeres Oscar-díjas Alfonso Cuarón első streamingre készített sorozatában a film és történetmesélés eszközeivel tudatosan manipulál, hogy ezzel…
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié