A héten indult el a mozikban Till Attila második nagyjátékfilmje, a Tiszta szívvel. Mi már láttuk, és szerettük is a kerekesszékes nehézfiúk történetét, de most a ti véleményetekre vagyunk kíváncsiak, ezért kritikaíró pályázatot hirdetünk: nézzétek meg a filmet, írjátok róla kritikát, és nyerjetek!
Till Attila a 2008-as Pánik és a 2011-ben készült rövidfilm, a Csicska után újra nagyjátékfilmet rendezett. A Tiszta szívvel főhősei két mozgássérült fiatal (Fenyvesi Zoltán és Fekete Máté), és egy kerekesszékes bűnöző (Thuróczy Szabolcs), akik az adottságaik dacára próbálnak érvényesülni és túlélni. Kedden ott voltunk a film díszbemutatóján, interjút készítettünk Stalter Judittal a film producerével, tegnap megjelent kritikánkban pedig méltattuk a film humorát, szereplőit, a műfajok ötvözetét.
A mi véleményünk tehát már megvan, most ti jöttök! Írjátok meg legfeljebb 4500 karakterben, hogyan hatott rátok a film, mit gondoltok róla, és küldjétek el kritikáitokat a filmhu@forum.film.hu címre, legkésőbb 2016. május 10. éjfélig!
A cikkeket egy szakmai zsűri elé állítjuk, a legjobb 5-öt megjelentetjük és megszavaztatjuk a közönséget is. A legtöbb közönség és a legtöbb szakmai szavazatot kapott cikk íróit külön díjazzuk, a Tiszta szívvel alkotói személyes ajándékcsomagokat ajánlottak fel a legjobbaknak. Irány a mozi, várjuk a szövegeket!
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.