podcast

Filmgyár podcast #10: Filmfelújítás

Mit keresett egy méh Szőts István egyik filmjének negatívjában? Ha egy snitten érződik az operatőr szívverése, szabad stabilizálni? A tanú eredeti…

tovább

podcast

Filmgyár podcast #9: Nemzetközi koprodukciók

Macerás és idegtépő folyamat a nemzetközi koprodukciók készítése, és mégis, a pozitívumok messze túlsúlyban vannak a negatívumokhoz képest. Ebben…

tovább

podcast

Filmhu podcast #59: Így készült A Karantén Zóna

„Életem legjobb dolga eddig” – mondta el Zsótér Indi Dániel rendező első nagyjátékfilmjéről, és a másik három meghívott vendég, Muchichka László,…

tovább

podcast

Filmhu podcast #58: Magyar Éva

Magneto anyjaként farkasszemet nézett Kevin Baconnel, a Russian Doll főszereplőjét magyarul tanította, Benedict Cumberbatch pedig az úszómedence…

tovább

podcast

Filmhu podcast #57: Fazakas Péter

Fazakas Péter élete legnagyobb kihívásaként élte meg A játszma forgatását, a feszült kémthrillert Köbli Norbert forgatókönyve alapján készítette.…

tovább

podcast

Filmhu podcast #56: Baranyi Gábor Benő

Már látható a mozikban az utóbbi évek legvagányabb időutazása, ami valójában egy univerzális coming-of-age történetet takar. A film társírója, a…

tovább

podcast

Filmgyár podcast #8: Animációs filmek fejlesztése és gyártása

Indián teremtéstörténet, Rejtő Jenő felejthetetlen hősei és Dargay Attila fél évszázada megvalósulatlan álma – ha minden jól megy, a következő…

tovább

podcast

Filmhu podcast #55: Nemes Anna és Csuja László

Mitől lesz valaki szép? Miért jó egy testfetisiszta férfinak, ha „ledominálja” őt egy izmos nő? Lehet gyógyító ereje egy filmnek? És miért volt…

tovább

podcast

Filmhu podcast #54: Szentgyörgyi Bálint

Első forgatásán ablakot pucolt, eltelt néhány év, és író-rendezőként jegyzi A besúgó című HBO-sorozatot Szentgyörgyi Bálint, aki még mindig csak…

tovább

podcast

Filmhu podcast #53: Fülöp József

Fülöp József ‘Füli’, a 2000-es évek elején megreformálta, majd a magyar animáció elsőszámú kreatív műhelyévé tette a MOME Anim tanszékét. Az…

tovább

Kardos Sándor nyári egyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Karlovy Vary 2024

Az 58. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon 12 film van versenyben a Kristály Glóbuszért, köztük a Borbély Alexandra főszereplésével készült The Hungarian Dressmaker. A helyszínről jelentkezünk.

Borbély Alexandra varrónője egyedül száll szembe az embertelenséggel

Vércseppek borítják Hollywood új csillagát

Csicskár Dávid és Goldberg Emília készülő filmjeit díjazták Karlovy Varyban

a teljes dosszié

Cannes 2024

Május 14. és 25. között rendezik a filmvilág egyik legrangosabb seregszemléjét, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált. Francis Ford Coppola, Andrea Arnold, David Cronenberg, Jorgosz Lanthimosz, Paolo Sorrentino és Paul Schrader is versenyben van. A Filmhu ismét a helyszínről jelentkezik a legfrissebb beszámolókkal és kritikákkal.

Emma Stone még a saját ujját is levágja egy szerep kedvéért

Ha prostit veszel feleségül, számíts rá, hogy anyád kiborul

Nagy a verseny az idei Palm Dog díjért

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
Mi van vele? Nemrég még egy helyes hisztérika volt, most meg egy zakkant idegroncs!

A végső állomás 3D

Oszd meg! Az összes idézet