Vendégeink mindketten fiatal koruk óta a filmszakmában dolgoznak, az adásban mesélnek pályájuk indulásáról, a kezdetekről és arról is, egy stúdió igazgatója és egy nagyjátékfilm látványtervezője kijár-e a forgatásra, egyáltalán, mi a dolga egy forgatás alatt, valamint az előkészítés és az utómunka fázisában. A téma kapcsán felmerülő alapvető fogalmi kérdéseket is tisztázzuk: mivel foglalkozik a látványtervező, ki a díszlettervező és a berendező, és hogyan működnek együtt az előkészítés és forgatás során.

Melyek a legnépszerűbb fóti kültéri díszletek? Mikor épültek? Mi a történetük? Mi alapján döntenek arról, hogy egy kültéri díszlet marad-e hosszú távon, vagy lebontják? Voltak-e olyan díszletek Fóton, amiket felépítettek, aztán nem tartották meg? – ezekre a kérdésekre mind kitérünk, Kovács Ildikó és Pető Beatrix mesél továbbá arról is, mi az előnye és a hátránya egy épített díszletnek, s melyek azok a döntések, amelyek még a látványtervező kompetenciájába tartoznak.

Minden idők legdrágább filmje, a 6 milliárd forint költségvetésű Petőfi-film – melyről azóta azt is tudni lehet, hozzávetőlegesen a költségvetésének a fele ment el a fóti díszletvárosra – esetében mekkora stáb dolgozott csak a látványon, milyen történeti forrásokra hagyatkoztak, mennyi idejük volt a kutatómunkára és az előkészítésre és miként állt össze a látványtervező fejében a kép, amelyet a kész filmben mi nézők is láthatunk? Hogyan álmodták meg a Most vagy soha! látványvilágát, díszleteit? Milyen kihívásokkal néztek szembe a gyakorlati megvalósítás terén? Bár az adás felvételekor a filmet még nem láthattuk, annyit lehetett tudni, a film javarészt esőben forgott: ez mit jelent a kültéri díszlet szempontjából? Mit takar, hogy egy díszletnek tartósnak kell lennie?

Most, hogy a film végre bemutatásra kerül, nyilván a díszletre nincs már szüksége a stábnak, de mi a sorsa ilyenkor? Mi a konkrét utótörténete ennek a díszéletvárosnak? Az építés, tervezés fázisában fektetnek-e hangsúlyt arra, hogy olyan díszleteket hozzanak létre, amelyek később más filmben is tudnak játszani, könnyen alakíthatóak?

Változatos a fóti stúdió kínálata, mégis, van-e olyan kültéri díszlet, ami még a hazai filmipar előnyére válna? Mire lenne még igény? Mitől egyedülálló a hazai stúdiók kínálata, milyen szakmai okai lehetnek, hogy a külföldi produkciók körében keresettek a hazai stúdiók? Várható-e a fóti díszletkészlet bővülése, vannak-e megkeresések, igények újabb kültéri díszletek építésére? A szakértők minderről szót ejtenek az adásban.

A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, elérhető a népszerű podcast alkalmazásokon keresztül, ezeken a felületeken biztosan megtaláljátok az adásainkat: Spotify, Apple Podcasts és Google Podcasts.