hír
Az Éden című film rendezője, Kocsis Ágnes részvételével nyitották meg Lengyelországban a Krakkói Magyar Centrum idei magyar filmszemléjét, az…
továbbmagazin
A tavaszi korlátozások idején magyar filmekhez kötődő kiránduló helyeket ajánlottunk, a Gerilla, A tizedes meg a többiek és az Egri csillagok…
továbbhír
December 4-ig egész Krakkó a a magyar kultúra körül forog! A Krakkói Magyar Centrum által szervezett 3. Őszi Magyar Fesztiválon játék- és animációs…
továbbhír
A dokumentumfilmek egyik legfontosabb nemzetközi seregszemléjén, az 53. Krakkói Filmfesztiválon lesz a Regina című magyar-brit-német koprodukció…
továbbhír
Mesterkurzust tart Jankovics Marcell a krakkói Etudia&Anima nemzetközi filmfesztiválon - tudatta a Magyar Filmunió. A lengyelországi rendezvény…
továbbhír
Zsigmond Dezső és Till Attila filmjeit is bemutatták a neves krakkói nemzetközi fesztiválon: az 52. évad legjobb produkcióit a vasárnapi gálán…
továbbhír
Mama című tízperces mozgóképéért M. Tóth Géza különdíjat nyert Krakkóban - adta hírül a Magyar Filmunió.
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié