magazin
A nagyszabású, magyar-mongol-ausztrál-angol koprodukcióban készülő tatárjárásos film alkotói nagy kaszabolások helyett azt akarják megfejteni, hogy…
továbbmagazin
Miért művészfilm az Avatar? Milyen volt Al Pacinóval dolgozni? És mi volt a kedvenc filmje tavaly? Rév Marcell lefegyverző szakmai alázattal és…
továbbmagazin
A Top Gun: Maverick sztárját vendégül látták a 75. cannes-i fesztiválon, életműdíjat kapott, és közel egy órán keresztül mesélt a karrierjéről a…
továbbmagazin
Végre elindult az őszi fesztiválszezon, mi pedig rögtön ellátogattunk az első alkalommal megrendezett Veszprém-Balaton Filmpiknikre. A két település…
továbbmagazin
A Bates Motel kis szeglete egy fővárosi színház stúdiójába költözött, ahol a filmtörténet legikonikusabb zuhanyjelenete hatvan színésznővel kel új…
továbbvideó
Augusztus 25-én mutatták be először Magyarországon a 25. születésnapját ünneplő Sátántangó felújított változatát. A digitális kópia a berlini…
továbbmagazin
Az Oscar-díjas Mindenki után készített egy kortárs tánccal kevert sci-fit (A legjobb játék), fekete humorú minisorozatában egy kómás beteggel…
továbbmagazin
A gyermeklelkű filmkritikus és a várandós ex-sztriptíztáncosnő összefognak, hogy megszépítsék a férfi szívbeteg édesanyjának utolsó napjait azzal,…
továbbmagazin
A városi nyüzsgéstől elvonulva, egy idilli horgásztó partján forgatja első nagyjátékfilmjét Felméri Cecília. A Spirál egy háromszereplős kamaradráma…
továbbmagazin
Nem először dolgoz fel valós eseményeket és nem először nyúl kemény témához. Sopsits Árpád legújabb filmjében egy több, mint ötven évvel ezelőtt…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié