hír
Püsök Botond dokumentumfilmje is szerepel a legrangosabb román filmdíj idei jelöltjei között. Az itthon az RTL+-on látható Túl közel egy…
továbbmagazin
Három évvel a gyermekbántalmazás után jó magaviselettel szabadul a tettes, a gyermekek anyja emiatt úgy dönt, el kell hagyniuk a falut, ahol addig…
továbbhír
Megsemmisítő filmek igazságról, demokráciavágyról, Kínától a Fülöp-szigetekig, a putyini propaganda gépezet pusztításától az ukrán nép hétköznapjain…
továbbhír
Püsök Botond alkotása a franciaországi FIPADOC Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon megnyerte a Fiatal Európaiak Díját. A Túl közel című film egy…
továbbhír
Vasárnap hivatalos díjkiosztóval ért véget a 9. Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál. A magyar szekció fődíját Tóth Péter Pál Révészek című…
továbbhír
Január 23. óta látható az RTL+ csatornáján Püsök Botond Túl közel című dokumentumfilmje, melynek központi témája a gyermekbántalmazás és a családon…
továbbpodcast
A Filmhu és a MADOKE közös podcastsorozatának vendégei több éven át voltak aktívan jelen egy-egy krízisben lévő család életében: Kálmán Mátyás a…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié