magazin
A Viszkis rabló, azaz Ambrus Attila nagy port kavart ügye régóta mozivászonra kívánkozik, és legalább ekkora várakozás előzte meg Antal Nimród…
továbbmagazin
Ma este, az 1956-os forradalom évfordulóján mutatja be a magyar televízió Köbli Norbert legújabb történelmi drámáját: a Fazakas Péter rendezésében…
továbbmagazin
Az 1936-ban játszódó Budapest Noir azt a korszakot mutatja be, amikor Magyarországon gyökeret vertek a náci eszmék. Gárdos Éva filmjének alapvető…
továbbmagazin
Merre tovább? - Ahogyan generációjának számos tagját, a hét évnyi külföldi bolyongásból ideiglenesen hazatért fiatal zenészt, Nándit is ez a kérdés…
továbbmagazin
Több riport- és dokumentumfilm után, nyolc év kihagyással tért vissza a nagyjátékfilmhez Mészáros Márta, a 60-as, 70-es évek egyik legnagyobb,…
továbbmagazin
Szabó Kimmel Tamás motoron feszít, Nagy Feró megpattan az öregek otthonából, Stohl András pedig mániákusan röhög, de nem énekel. A vízpart, az…
továbbmagazin
Az idei CineFest versenyblokkjának egyetlen magyar indulójaként debütált a Filmalap Inkubátor programjának első produktuma. Vékes Csaba rendező egy…
továbbmagazin
Egy keserű és ellenséges, ‘fiktív’ Magyarország felé sodorja az áramlat a szír menekültet, aki angyalként száll Budapest fölé, hogy felébressze a…
továbbmagazin
Poszt-apokaliptikus túlélőhorror vadházassága az absztrakt kisérleti filmmel – Lichter Péter független alkotása nem csak a horror sikeres…
továbbmagazin
Pacskovszky József közel tíz éves kihagyás után tért vissza a mozikba, a hazai filmgyártás mai trendjét követve zsánerfilmmel, egy akcióelemekkel…
továbbmagazin
Az idei hazai filmtermés minden túlzás nélkül nagyszerű, fesztiválsikerekben gazdag és ígéretes nézőszámokat produkáló darabjai, így Az állampolgár,…
továbbmagazin
Két, egymásnak feszülő akarat, birtoklási vágy és önfejűség. Kinek bizonyítási kényszerből, kinek a puszta hatalom érzéséért. A Kojot a tűzkői…
továbbmagazin
Török Ferenc filmje, az 1945 a Saul fia kvázi-folytatásának is tekinthető: a holokauszt és a II. világháború utóéletét, következményeit tárja fel,…
továbbmagazin
Az ország lakosságának számához mért csodalovak tekintetében világviszonylatban sem állunk rosszul. Néhány éve Overdose sikereinek örülhettünk, de…
továbbmagazin
Majdnem húsz éve nem készített nagyjátékfilmet, de most megható és varázslatos alkotással tért vissza Enyedi Ildikó (Az én XX. századom; Simon…
továbbmagazin
Vranik Roland új moziját nem a migránsválság ihlette, az ötlet már az egész Európát érintő események eszkalálódása előtt megszületett, az elkészült…
továbbFriss
Herendi Gábor futókról szóló romantikus vígjátékot készít
Ők az idei Mozgókép Fesztivál életműdíjasai
Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia
Idén májusban is lesz Artmozik éjszakája
Foroghat a Ványa bácsi, a Magyar királylányok és az itt élő svábokról szóló dokfilm is
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié