Rohonyi Gábor és M. Kiss Csaba filmje hasít a mozikban
Két hét alatt közel 42 ezer nézőt vonzott be a mozikba Rohonyi Gábor és M. Kiss Csaba rendezőpárosának vígjátéka, a Brazilok, a sokadik magyar film az idén, amely az elmúlt években nem tapasztalható nézőszámot produkál. Gondoljunk csak a Kincsem 300 ezret súroló, vagy a Testről és lélekről 50 ezres publikum fölötti eredményére.
A Brazilok története egy kis faluban játszódik, ahol mindenki a helyi focibajnokság lázában ég. Az új, fiatal plébános (Bánki Gergely) elintézi a polgármesternél (Fekete Ernő), hogy a Brazilok, vagyis a romák focicsapata is ott lehessen a mezőnyben. Az előre elkönyvelt győztes persze a helyi önkormányzat nagyvadjaiból álló társaság, élén a polgármesterrel, aki nem tud hibázni, és helyettesével (Schmied Zoltán), aki meg nem szeret. Egy bökkenő van: a Brazilok csapata is minden áron nyerni akar, a leginkább Fingi, a 13 éves, Ronaldo-őrült kissrác, akinek börtönből szabadult bátyja segítségével el is indul a felkészülés.
A Brazilok faluja Magyarország kicsiben. Ami itt történik, az bárhol az országban megtörténhetne, a film egyik különlegessége viszont, hogy minden karakter szerethető valamiért, mindegy, hogy melyik oldalon áll. A magyar hétköznapokban a pálya sokszor lejt, a Braziloknak is nehezebb a dolguk, mint vetélytársuknak, de megvan rá a képességük, hogy billentsenek a valóságon. Az alkotók szándéka szerint a film hangulatát egyszerre jellemzi a szabad, képi és verbális humor és a személyes sorsokon átívelő, apró drámai helyzetekből felépített részletgazdagság. Mi ezt gondoltuk a filmről, M. Kiss Csabával és Rohonyi Gáborral pedig ezekről beszélgettünk.
Címlapon: Nagy Dániel Viktor és Lakatos Erik (jelenet a filmből). Forrás: Brazilok produkció
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.