Az ötven vetítésen nyolcvannál is több rövid- és egész estés-, játék- és dokumentumfilmet láthatnak az érdeklődők. A csaknem száz évet felölelő válogatás legkorábbi darabja az idehaza méltatlanul elfeledett Vass Károly operatőri munkája, az 1918-es Aphrodite, legújabb pedig a Dobos Tamás által fotografált Lágy eső.
A vetítések kiemelten foglalkoznak Illés György és Hegyi Barnabás életművével, három-három általuk fényképezett nagyjátékfilmet is láthat a közönség. Számos ritkán látható alkotást is bemutatnak, például Sugár Pál 1929-es rendezését, a Rabmadárt. Az elveszettnek hitt film egy holland magángyűjteményben maradt fenn, de a nyolc felvonásos kópiából korábban csak öt került elő. Az Osztrák Filmarchívum jóvoltából Magyarországon először látható a teljes változat, melyben Bécsi József társoperatőrként dolgozott.
Minden előadásra jelképes 50 forinttal regisztrálhatnak a nézők, a zenei programokra a belépés díjtalan.
Szombat délután 3 órától kerekasztal-beszélgetést rendeznek, melynek témája a „magyar operatőri iskola”. A meghívott vendégek (Sára Sándor, Kende János, Koltai Lajos és Nagy András operatőrök, Muhi Klára filmkritikus és Fazekas Eszter filmtörténész) arra keresik a választ, mit értettek ez alatt az ötvenes évektől kezdődően, hogyan alakult át jelentése az idők folyamán, és mit jelent ma. Az emeleti Kávéházban alkalmi kiállítás látható a magyar operatőri szakma múltja előtt.