Retrospektív programban idézték meg újra Fábry Zoltán Körhintáját, de láthattunk díva-sorozatot Anna Magnanitól Audrey Hepburn-ig, valamint éjszakai vetitések keretében kilenc japán zsánerfilmet az ötvenes évekből a mára már klasszikusként tisztelt Nakagawa Nobuótól.

A nemzetközi kritikusokból álló kilenctagú zsűri a 19 versenyfilmből Hans-Christian Schmid Rekviem című filmjének ítélte a FIPRESCI dijat. A német rendező egy '70-es évekbeli történetet vitt filmre egy Michaela Klingler nevű lányról, akit hivatalosan epilepsziásként diagnosztizáltak az orvosok, de sokszor úgy tűnt a probléma ennél sokkal komolyabb. A szigorú keresztény családban felnőtt Michaela ugyanis képtelen megérinteni a keresztet és sokszor elájul, ha imádkoznak körülötte. Végül a család és papjai segítségével belemegy az ördögűzésbe. Hans Christian Schmid nem dönti el, hogy mi a lány problémája, nem látunk véres támadásokat, hatalmas kínzó kereszteket, mint ahogy az ördögűzős filmektől megszoktuk. Kézikamerás képek, döbbenet az ismerősök és családtagok arcán, valamint a Michaelát alakitó Sandra Hüller szuggesztív játéka.

Egy Kanadába került koreai lány beleszeret egyetlen ismerősébe

A Panoráma szekcióból szintén egy német filmet díjazott a nemzetközi kritikus-zsűri. A Knallhart (Tough Enough) történetének főhőse egy 15 éves fiú, akinek anyja szakít gazdag barátjával, így a helyi nyóckerbe költöznek albérletbe. Hamarosan megtalálják őt a helyi rosszfiúk. A harmadik Fipresci-díjat a Fórum szekció-beli In Between Days kapta. So Yong Kim filmje egy Kanadába került koreai lányról szól, aki beleszeret egyetlen ismerősébe és barátjába.

Az esti díszelőadáson derül ki a hivatalos zsűri döntése a versenyfilmekről. A fesztiválozó vendégek közül többen Michael Winterbottom és Matt Whitecross The road to Guantanamo című filmjére tippelnek.