A tartalomból:
MAGYAR MŰHELY
A Kamondi-filmek hősei egytől-egyig fiatal férfiak, ám a világa női univerzum. Azért, mert – akárcsak Fellininél – érzéki, csábító, buja világ ez. Nem a történet érdekli elsősorban, hanem a tér, az atmoszféra és a kép; a sztori formai elem, a képek hordozója. Ennyiben Kamondi a hatvanas évek modernista filmes törekvéseinek örököse és továbbfejlesztője.
Báron György: A csábítás és a halál játékai (Kamondi Zoltán 1960-2016) Mire jó a történelem a művésznek és a hatalomnak, ha a moziban éppen múltat idéznek? Két lehetőség van: előzményt keresnek vagy párhuzamot.
Hirsch Tibor: Múltunk a szemfedél alatt (Magyar film, magyar idő – 2. rész)
Schubert Gusztáv: apa/anya (Fliegauf Bence: Liliom ösvény)
Kővári Orsolya: Egy rítus története (Beszélgetés Fliegauf Bencével)
ETTORE SCOLA
Bárdos Judit: „A világ változtatott meg minket” (Ettore Scola 1931-2016)
BRIT BŰNÖK
A brit titkosszolgálat a hidegháború után írt Le Carré regényekben is fontos tényező, de immár nem főszereplő. A főgonosz KGB helyébe alvilági figurák lépnek, maffiózók, drogbárók, illegális fegyverkereskedők, terroristák, zavarosban halászó bankárok, a piszkos pénzt tisztára mosó fehérgalléros bűnözők. A kémháború világos szabályokra épülő sakkjátszmája véget ér.
Schubert Gusztáv: Alávaló úriemberek (Le Carré kortárs kémregényei)
Varró Attila: A vászon határtalan geometriája (J.G.Ballard adaptációk )
Győri Zsolt: „Nem fröcsög a vér” (Beszélgetés Mike Hodges-szal – 2. rész)
SZOCIO+FANTASY
A sci-fi, a fantasy vagy akár zombifilm rémálmai, antiutópiái, sötét erőkkel paktáló mesebeli birodalmai nagyon is valóságos félelmekből táplálkoznak. A fantasztikum a reális világ rothadásának, felbomlásának könyörtelenül pontos varázstükre. Ha a szuperhősök közt polgárháború dúl, az intő jel, a valódi polgárháborúk előérzete.
Kránicz Bence: „Az Európai Unióban nincsenek jedik” (Beszélgetés Tóth Csaba politológussal)
Sepsi László: Hősködés a demokráciáért (Marvel vs. DC – Szuperhősök polgárháborúja)
Schreiber András: Zombi Politikón (Romero élőhalottjai) 38
FESZTIVÁL
Soós Tamás Dénes: A család árulása (Titanic versenyfilmek)
Huber Zoltán: Uralkodó szélirányok (Titanic)
Simor Eszter: Különc közösségek (Austin)
KÍSÉRLETI MOZI
Lichter Péter: Zsánerfilmek árnyékai (Nicolas Provost filmjei)
KÖNYV
Zalán Vince: Ráció és spiritualitás – testvérek? (Pörös Géza: Krzysztov Zanussi világa)
Sághy Miklós: A lélekvászon képei (Pintér Judit Nóra: Az őrület perspektívái)
TELEVÍZIÓ
Csiger Ádám: A zeneipar nagymenői (Martin Scorsese: Bakelit)
FILM/REGÉNY
Pintér Judit: Boccaccio 2015 (Paolo és Vittorio Taviani: Csodálatos Boccaccio)
KRITIKA
Gelencsér Gábor: Befejezetlen múlt (Margarethe von Trotta: Elcserélt világ)
Pintér Judit Nóra: Mennyi haza kell egy embernek? (Arnon Goldfinger: A lakás)
Horeczky Krisztina: Nők a szorítóban (Nordin Eszter: Ütős csajok)
PAPÍRMOZI
Nicolas Winding Refn: Neon démon (Elle Fanning)
Vedd meg, védd meg! Legyél a Filmvilág szponzora!
A Filmvilág kéri olvasóit és a filmeseket, 2016-ban is segítsék adójuk 1%-val az egyetlen magyar filmművészeti folyóirat fennmaradását.
Filmvilág Alapítvány 19019037-2-41