A Korda Stúdió etyeki bázisára kaptunk meghívást. A stúdió impozáns méretű területére érkezve különösebb gond nélkül siklottunk át az ellenőrzési pontokon; akár a hollywoody filmekben az "FBI" bemondása, olyan mágikus hatással volt a "sajtó(konferencia)" szó a kapuknál - nem is kérdeztek többet. Leparkolván kicsit tanácstalanul bolyongtunk az egyre nagyobbnak tűnő épületek között, mígnem egy őr kérdésünkre kábé belőtte, hová is kell mennünk.

Az egyre izgalmasabbnak ígérkező túra kezdeti nehézségei megoldódni látszottak azzal, hogy megtaláltuk - immár többedmagunkkal - a kis csapatunkat. Igen ám, de plecsnit (nyakba akasztható pass-t) azt nem kaptunk. Sosem buktunk volna le, ha nem vesszük elő fényképezőgépeinket - ebben a pillanatban odaugrott hozzánk egy őr, aki fél perc után a plecsni hiányát is észlelte, és főnökével együtt elkezdett nyomozni kilétünk után. Udvariasan, segítőkész módon és önkritikusan oldották meg a helyzetet, ám alighanem ez is mutatja, hogy a Korda Stúdió egyelőre béta-verzióban fut, a kisebb gyermekbetegségek kiküszöbölése folyamatban van.

Az esemény egy rövid túrával kezdődött, ahol a stúdió már elkészült és készülőben levő épületeit vehettük szemügyre. A csapatban leginkább a külföldi sajtó és gyártó cégek képviselőit fedeztük fel, magyarok alig voltak. Ami a korábban látottakhoz képest újdonságot jelentett, hogy egyrészt betekintést nyertünk az épülő Superstage munkálataiba, amit 6000 négyzetméteres alapterületével a világ legnagyobb műtermének neveznek - az épület egy óriás medencével is készül az itt forgató produkciók kiszolgálására.

A másik - már elkészült fejlesztés - a hang -és utómunka stúdió, ezt közelről meg is nézhettük; többek között olyan érdekességeket foglal magába, mint a videókonferencia-technikával összekötött vetítőterem, avid-vágóasztal, NC-25-minősítésű hangszigetelés és így tovább. A cél, hogy az itt forgató produkciók a munkafolyamat minél nagyobb részét helyben bonyolíthassák.

Az utómunka-fejlesztésekhez kapcsolódik, hogy szemtanúi lehettünk a Korda Stúdió és a Colorfront digitális utómunka stúdió közötti együttműködési szerződés aláírásának. Utóbbi céget egy magyar testvérpár, Jászberényi Márk és Áron alapította, nagy dobásuk pedig egy Lustre elnevezésű digitális fényelő rendszer kifejlesztése volt. A technika sikerét jól mutatja, hogy olyan produkciókban használták, mint a King Kong vagy a Karib-tenger kalózai-trilógia. A Jászberényi-fivérek szeptemberben nyitották meg stúdiójukat Budapesten - a Kordával való együttműködés leegyszerűsítve azt jelenti, hogy szélessávon minden nyersanyagot át tudnak küldeni Etyekről a Colorfrontba, ott megfényelik a musztert, majd visszaküldik a Korda utómunka stúdiójába.

Krisán László - a Korda Stúdió vezérigazgatója a filmtörvény által garantál 20%-os adókedvezmény előnyeinek felsorolása mellett többször hangsúlyozta, a Hellboy 2 szuperprodukció munkálatai rendben zajlanak, s lassan be is fejeződnek. Arról egyelőre nem kívánt nyilatkozni, mi lesz a következő projekt a Kordában - annyit megtudtunk, hogy a hollywoodi forgatókönyvíró-sztrájk valószínűleg érdemben nem fogja befolyásolni a stúdió kihasználtságát.

Távozásunk  jóval zökkenőmentesebben zajlott, s már a plecsnik begyűjtéséről sem feledkeztek el az őrök.