7x3x7
furcsa misztikus K I L A P I T K E L L E M E I G É R É M I E R Ő É R E M L É H A SZ É P L Ő T T Ő R E A R A NY A R A L É T E T É L P É SZ A H É L E R Ő T T Ő L I M É R É G I M E R É Ő R E T I P A Még több magazin magazin Az Oscar-díjas japán sztárrendező, Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem) új filmje egyszerre égető társadalmi ügyeket boncolgató, dühös öko-thriller… magazin Az évi 15-20 filmet bemutató Mozinet célja, hogy olyan filmeket hozzon el a magyar mozikba, amelyek magas esztétikai értéket képviselnek, és…
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket. Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be. Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni. Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
Rendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet. Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
A természet nem csak a gonosz lelkeken áll bosszút
Kritika A gonosz nem létezik című filmről
Kreatív Európa történetek: Arany pálmás filmekkel a társadalmi közbeszédért
Mozinet