Kapcsolódó anyagok

*

7x3x7

furcsa

 

misztikus

K

I

L

A

P

I

T

 

K

E

L

L

E

M

E

I

G

É

R

É

M

I

 

E

R

Ő

É

R

E

M

L

É

H

A

SZ

É

P

 

L

Ő

T

T

Ő

R

E

A

R

A

NY

A

R

A

 

L

É

T

E

T

É

L

P

É

SZ

A

H

É

L

 

E

R

Ő

T

T

Ő

L

I

M

É

R

É

G

I

 

M

E

R

É

Ő

R

E

T

I

P

A

  • hír
  • hir
  • nevezz
  • Még több magazin

    magazin

    A természet nem csak a gonosz lelkeken áll bosszút

    Kritika A gonosz nem létezik című filmről

    Az Oscar-díjas japán sztárrendező, Hamagucsi Rjúszuke (Vezess helyettem) új filmje egyszerre égető társadalmi ügyeket boncolgató, dühös öko-thriller…

    tovább

    magazin

    Kreatív Európa történetek: Arany pálmás filmekkel a társadalmi közbeszédért

    Mozinet

    Az évi 15-20 filmet bemutató Mozinet célja, hogy olyan filmeket hozzon el a magyar mozikba, amelyek magas esztétikai értéket képviselnek, és…

    tovább

    Fekete pont

    Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

    Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

    Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

    Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

    a teljes dosszié
     
    hirdetés

    Január 2.

    Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

    Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

    Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

    Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

    a teljes dosszié

    Kardos Sándor szabadegyeteme

    Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

    Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

    Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

    Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

    a teljes dosszié

    Rendezőnők a magyar filmtörténetben

    Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

    Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

    Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

    Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

    a teljes dosszié
     
    hirdetés
     
    Közöttünk vannak azok, akik nincsenek közöttünk.

    Az irányítás határai

    Oszd meg! Az összes idézet