Markáns javulást hozott az Oscar-hétvége - miközben a díjak tekintetében A bombák földjén letarolta az Avatart, bevételi szempontból az Avatar mérföldekkel jár mindenki előtt, főleg itthon, ahol Bigelow filmje leszerepelt. Kérdés, hogy az Oscar-siker mennyire dobja meg az érdeklődést - a nagy európai fesztiválok díjazottjai a legteljesebb érdektelenséggel szoktak a pannon lankákon találkozni.

A 39%-os bevételnövekedéshez szerényen járult hozzá - az amúgy jelmez-Oscart nyerő - Az ifjú Viktória a maga 2 976 020 forint bevételével és 2 530 nézőjével, bár a jelmezek elismerése ez esetben várhatóan kicsit sem dobja majd meg a box office-számokat. Nincsenek eredmények a Coco Chanel és Igor Stravinsky, az Éhség és az Égenjárók szerepléséről, amit csak sajnálni tudunk.

alice_500_08
Az Alice mellett a többi film eltörpült


Az országos tízes lista nyolc tagja 40-50%-os esést volt kénytelen elkönyvelni, köztük az Avatar is, ami jól mutatja, hogy az Alice Csodaországban és a Börtönsziget milyen erősen kezdett, hisz ketten tudták majdnem 40%-os pozitívumba zárni a hét mérlegét a múlt heti eremdényekhez képest. A Valentin nap átlépte a 150 ezres határt, a Farkasember pedig már majdnem 50 ezernél tart. Az Avatar átlépte a 1,5 milliárdos bevételi határt, de mivel szorul ki az I-MAX-okból, mert kell a hely Alice-nak, valószínűleg lassú haldoklásba fog, ami 12 dicsőséges hét után nem lesz olyan nagyon nyomorúságos.

Leonardo DiCaprio és a titokzatos sziget végzett tehát a 2. helyen a nagy versenyfutásban, 31 845 nézője bizonyos hetekben biztos első helyet ért volna, most viszont csak az Alice Csodaországban feléig ért, hisz az 58 376 nézőt hozott össze - és ami igazán számít, a jegybevétel arányai majdnem 1:3-hoz aránylanak az Alice felé. Igazi 3D-láz van tehát, mert Burton filmje nem tipikus Burton-opusz, és 3D-nek sem olyan nagy szám, mégis sikerült tarolnia a filmnek. Amerikában pedig még inkább:  első helyen végzett szintén, impozáns 116 300 000 dolláros bevétellel, ami a márciusi (és tavaszi) bemutatók között a valaha volt legjobb eredmény. A siker persze legalább annyira köszönhető az adaptált könyvnek és a rendező nevének is (plusz sztárok), ám a trend egyértelmű - ha így mennek tovább a dolgok, a hagyományos film hamarosan fura szubkultúrák és egyre apróbb szekták (esetleg Guinness-rekorderjelöltek szórakozása/szenvedélye) lesz, mint a barokk eposz, vagy a fúga.

boxo100308_630


(forrás: box office mojo, forgalmazók országos eredményei)